Honda isi pune sperantele in hibride si in Rusia
- 08/09/2008
-
Tags:
Honda
Pentru a contracara vanzarile in scadere de pe pietele Europei de Vest, cauzate de dificultatile economice ale statelor din aceasta zona, Honda va miza pe modele hibrid si piata din Rusia, aflata in plina dezvoltare.
Al doilea mare constructor auto japonez a inregistrat in 2007 vanzari record in Europa, comercializand 376.477, cu 22% mai mult decat in 2006. Singura tara vest-europeana unde vanzarile companiei nipone nu au mers anul trecut a fost Germania, unde clientii s-au orientat mai mult spre motorizarile diesel. Insa anul acesta avansul vanzarilor s-a domolit semnificativ, pe fondul cererii scazute, dar si al noilor norme de taxare a emisiilor poluante, care au dus la o cerere mai mare pentru automobile cu emisii scazute de dioxid de carbon.
"A avut loc o trecere brusca la masini cu emisii scazute de CO2. Constructorii europeni raspund rapid acestui trend, iar noi am ramas putin in urma", a declarat seful diviziei europene a Honda, Shigeru Takagi, citat de Mediafax. Conform oficialului nipon, cererea pe piata auto europeana scade de la o luna la alta. Astfel, inmatricularile de masini noi din Marea Britanie, cea mai importanta piata europeana pentru Honda, au atins cel mai scazut nivel din august 1966 pana in prezent, in timp ce in Germania, Italia si Spania, vanzarile au scazut cu cate doua procente.
Rusia ramane singura speranta a japonezilor, vanzarile Honda urcand aici cu 157%, piata de aici absorbind, practic, caderile din Europa de Vest. Compania a comercializat pe intregul continent 218.925 de unitati in primul semestru, in urcare cu 7,5% fata de aceeasi perioada a anului trecut. Cifra reprezinta circa 10% din vanzarile la nivel global. Conform lui Takagi, daca acest trend se mentine, vanzarile Honda in Rusia vor depasi 100.000 de autovehicule pe an pana in 2010, fata de 38.600 anul trecut.
Producatorul japonez a mai anuntat ca analizeaza posibilitatea introducerii pe piata ruseasca a marcii premium Acura, prezenta acum numai in America de Nord si China. Pentru a raspunde cererii tot mai mari de pe piata est europeana, Honda va creste reteaua de dealeri din aceasta zona pana la 100 de unitati, iar pentru cresterea vanzarilor pe intregul continent japonezii vor miza pe noua gama de modele hibrid ieftine care va fi lansata in Europa, America de Nord si Japonia in primavara anului viitor.