Inlocuitorul lui Getz in gama constructoruylui coreean a fost lansat azi in India in New Dehli, devenind prima masina cu statut de premiera mondiala din tara cu a doua populatie ca marime.
Totodata, lansarea lui i10 marcheaza cea de-a doua etapa de dezvoltare pentru Hyundai Motor India (HMI), cel mai mare jucator de pe aceasta piata (cu 18% cota) planuind sa-si ridice cota la 20% in anul urmator.
Designerii masinii parca ar fi facut un salt in timp, incercand sa ne aduca aminte de mijlocul anilor ‘90 si acele masini coreene despre care nu stiai ce marca reprezinta nici daca stateai la doi metri de ele.
De data aceasta, din alt motiv: daca inainte erau anonime ca intreg, acum mezinul Hyundai pare la fel de lipsit de inspiratie, dar pe bucati. Farurile aduc atat cu cele de la
Skoda Fabia, cat si cu cele de la
Peugeot 207, despre grila radiatorului – din nou Peugeot, iar in ceea ce priveste profilul, desi bine echilibrat intre fluiditate, echilibru si soliditate, el seamana... ei bine, cu orice intre
Nissan Tiida si
KIA Picanto.
Mai important insa pentru o piata ca India si altele de natura ei este faptul ca masina va oferi mult spatiu la interior, gratie unui ampatament de 2.380 mm (cel mai mare din clasa) ce va permite chiar si o calatorie in cinci. In plus, nivelul de echipare standard este destul de generos indiferent pentru ce i10 vor opta clientii, incluzand, printre altele, aer conditionat, bancheta spate rabatabila, computer de bord si interioare bicolore (speram ca acestea nu vor fi motive pentru o crestere de pret substantiala).
Cei care nu se vor uita insa prea mult la bani pot opta, contra-cost, pentru
sunroof panoramic (o premiera in acest segment), eleron posterior, volan si schimbator imbracat in piele si
sistem keyless entry.
Din punct de vedere tehnic, merita mentionat ca micul automobil are un tren de rulare cu o configuratie de tip
MacPherson in fata si punte semirigida spate, setata, spun coreenii, asfel incat cei de la bord sa se bucure de o calatorie cat mai confortabila (asadar, uitati de vitejii pe serpentine).
Sub capota se regaseste deocamdata un motor de
1,1 litri pe benzina botezat
iRDE, al carui principal scop este sa ofere performante
dinamice decente si un consum de combustibil cat de mic cu putinta. El este cuplat la o transmisie manuala cu cinci trepte, ce poate fi actionata cu ajutorul unui schimbator plasat pe consola centrala, astfel incat sa degajeze spatiul dintre scaunele din fata si, evident, sa fie mai la indemana soferului.
Nu se stiu inca datele cu privire la consum si emisii poluante dar nuva faceti griji: in caz ca acestea nu va satisfac, pe piata europeana va fi disponibil mai mult ca sigur si un diesel. Pe care, bineinteles, il puteti “cupla” cu una din cele
10 culori disponibile pentru exteriorul masinii si cu unul din cele
patru niveluri de echipare puse la dispozitie de Hyundai.