© 2024 Auto.ro
Testul frontal a scos in evidenta prezenta unei caroserii stabile si putin deformabile. Centurile de siguranta sunt de ultima generatie fiind pretensionate si prevazute cu limitator de forta. Acestea impreuna cu airbagurile frontale au dus la o protectie acceptabila a ocupantilor locurilor din fata, i30 primind la testul frontal 12 puncte din 16 posibile. Punctajul maxim nu a putut fi atins din cauza zonelor dure ale plansei bord, zone care prezinta un risc mare de ranire in zona coapsei si genunchiului piciorului drept al soferului si un risc mediu de ranire in zona copselor si genunchilor pasagerului din dreapta fata.
La testul lateral s-a obtinut insa punctajul maxim de 18 puncte si anume 16 puncte la socul lateral si 2 puncte la testul cu stalpul, De remarcat excelenta protectie laterala oferita de sistemul pasiv centuri-airbaguri laterale si cortina, sistem care protejeaza perfect ocupantii locurilor din fata.
Existenta pe toate locurile a avertizoarelor sonore la centurile de siguranta a foat rasplatita cu 3 puncte.
Astfel i30 totalizeaza un numar de 33 de puncte din 37 posibile, ceea ce corespunde cu 5 stele in grila EuroNcap, rezultatul final fiind insa depunctat cu o stea din cauza constructiei dure a plansei bord. Aceasta depunctare se va anula dupa introducerea in fabricatia de serie a unei planse de bord mai putin dure.
Hyundai s-a gandit si la copii dotand masina cu sistemul Isofix si cu scaunele de copii marca Römer. Datorita acestor dotari cat si a constructiei putin deformabila a caroseriei, Kia Cee´d reuseste sa obtina 3 stele la protectia copiilor din cinci posibile.
Testul pentru protectia pietonilor a scos la iveala existenta unor zone mai agresive ale capotei ceea ce a dus la obtinere a doua stele din patru posibile.
In concluzie: Hyundai i30 a obtinut urmatorul punctaj:
Protectie adult: (33 puncte)
Protectie copii:ia (34 puncte)
Protectia pieton: (14 puncte),