© 2024 Auto.ro
Importurile de autoturisme second hand au crescut cu 36% in primele zece luni din 2013 comparativ cu perioada similara din 2012, ajungand la 187.000 de unitati, conform analizei Auto.ro.
Piata de autoturisme second hand importate in Romania a inregistrat o crestere cu 36% in primele zece luni din 2013, ajungand la 187.000 de unitati, de la cele 137.850 de unitati inscrise in primele zece luni ale anului trecut. Pentru aceeasi perioada, numarul masinilor reinmatriculate a scazut cu 40%, de la 288.210 la aproximativ 171.530 de unitati.
Volkswagen este lider incontestabil pe piata importurilor de masini rulate cu 47.490 de unitati inmatriculate in Romania in primele zece luni, reprezentand o crestere cu 43% comparativ cu perioada similara din 2012. Clasamentul realizat de Auto.ro este completat de Opel cu 33.100 de unitati, Ford cu 22.140 de unitati, Audi cu 12.930 de unitati si BMW cu 11.680 de masini importate.
“Adoptarea timbrului de mediu a avut un impact direct asupra structurii importurilor de masini second hand. Ponderea ridicata a autoturismelor vechi este un rezultat al modului in care este conceputa aceasta taxa, dar si a puterii scazute de cumparare a populatiei din Romania”, a declarat Sergiu Gamureac, Director Executiv Auto.ro.
Numarul masinilor noi inmatriculate in Romania a inre¬gistrat un declin vizibil, cu 17%, ajungand la aproximativ 46.670 de unitaţi in primele zece luni ale acestui an, comparativ cu cele 55.910 de unitati inregistrate in aceeasi perioada a anului trecut. Cu alte cuvinte, s-au inmatriculat mai multe masini Volkswagen second hand din import decat masini noi.
Dacia conduce detasat topul inmatricularilor de masini noi cu 13.850 de unitaţi, mentinandu-se la acelasi nivel din 2012. In top cinci urmeaza Volkswagen cu 4.960 de unitati inregistrate, Skoda cu 4.080 de unitati, Ford cu 2.840 de unitati si Renault cu 2.550 de unitati, conform statisticilor DRPCIV.