© 2024 Auto.ro
Importurile de automobile rulate au crescut de peste doua ori in Romania dupa modificarea taxei auto, iar cele de masini foarte vechi, de peste 10 ani, si-au majorat ponderea de sase ori, conform datelor prezentate, marti, de vicepresedintele Asociatiei Producatorilor si Importatorilor de Automobile /APIA/, Brent Valmar.
In primele noua luni din 2008, importurile de masini second-hand au fost de 168.339 unitati, fata de 84.789 in perioada similara a anului 2007, iar in trimestrul trei al anului in curs importurile au explodat comparativ cu primul semestru sau cu aceeasi perioada a anului trecut.
Potrivit APIA, in trimestrul trei 2008 importurile de masini rulate s-au cifrat la 92.996 unitati, mai mult decat pe ansamblul primei jumatati a anului - 75.349 unitati.
Mai ingrijorator este ca ponderea masinilor mai vechi de 10 ani in aceste importuri a crescut de la sapte la suta in primele sase luni la 42 la suta in trimestrul trei, in timp ce ponderea masinilor cu vechime mai mica de patru ani a scazut de la 29 la suta la 17 la suta, iar a celor intre 4 si 10 ani a scazut de la 64 la suta la 41 la suta, considera importatorii.
Cele mai multe masini second-hand provin din Germania - 68,6 la suta, Franta - 5,16 la suta, Italia - 4,54 la suta, dar au fost importate masini uzate si din Ungaria - 0,67 la suta.
In aceeasi perioada vanzarile de autoturisme noi au suferit un usor recul, de 2,6 la suta, de la 228.877 unitati la 222.997 unitati. Evolutia pietei auto a fost afectata de importurile de masini second-hand, care au napadit piata romaneasca in acest an, a declarat premierul Calin Popescu Tariceanu.
Primul ministru a mai spus ca Romania nu merita sa devina cimitirul de masini al Europei, chiar daca pentru statele occidentale acest lucru este extraordinar, pentru ca industria auto de acolo are tot interesul sa se debaraseze de masinile vechi.
Sursa: Agerpres