© 2025 Auto.ro
Unii il considera cel mai tare BMW M5 din istorie, in timp ce altii
ar alege bucurosi alta generatie. Indiferent insa de care parte a
baricadei te afli, nu poti nega ca vechiul E34 are ceva special, doar al
lui...
Cea de-a doua generatie a legendarului BMW M5, modelul E34 a intrat in productia de serie la sfarsitul anilor '80. Alaturi de un motor cu sase cilindri in linie si capacitatea de 3.5 litri, care dezvolta o putere maxima de aproximativ 315 CP.
Ulterior, automobilul bavarez de inalta performanta a trecut la o unitate de 3.8 litri si 340 CP, astfel ca timpul necesar realizarii acceleratiei de la 0 la 96 km/h avea sa coboare sub sase secunde. De la 6.3, daca te intrebai cumva.
Si mai interesant decat motorul in sine este ca vechiul BMW M5 E34 a pus capat unei epoci mai aparte. Epoca in care modelele diviziei M erau asamblate manual, primind astfel o parte din sufletul celor care lucrau la ele.
Intr-un final, de automobilul bavarez de inalta performanta lansat la sfarsitul anilor '80 se mai leaga si debutul primului break al aceleasi divizii M. Comercializata in numai 891 de exemplare, aceasta reprezinta o aparitie extrem de rara...