© 2024 Auto.ro
Acum ca iarna si-a intrat in drepturi, soferii incep sa aiba mai mult de furca in trafic. Asfaltul se transforma in patinoar, iar zapada asternuta deja in zonele montane face masina sa piarda controlul foarte usor. Iata niste sfaturi din partea specialistului in anvelope, MICHELIN.
Monteaza aceleasi anvelope pe toate rotile. Poate cel mai bun si important sfat. Deoarece, daca vei avea pe o punte un tip de anvelope si pe alta punte, un alt tip, aderenta are de suferit. La o franare mai violenta, de exemplu, pe carosabil umed sau pe polei, gheata si zapada, anvelopele cu o aderenta mai mica vor aluneca si vor face masina sa piarda controlul. Este valabil si pentru anvelope cu uzuri diferite. Asadar, este recomandat sa ai acelasi tip de pneuri pe masina.
Anvelopele de iarna sunt cele mai bune. Chiar daca exista inca soferi care nu au montat pneurile de iarna si inca circula cu cele de vara, acestia sunt destul de putini. Dar exista si reprezinta un pericol real! Nu degeaba, nici legislatia nu le mai permite soferilor sa circule fara echipare corespunzatoare in sezonul rece. Cauciucurile all-season sunt mai bune, dar reprezinta un compromis si nu ofera o aderenta foarte buna iarna. Fara indoiala, cand temperatura incepe sa scada sub 7 grade, cele mai bune si sigure sunt cauciucurile de iarna. De exemplu, gama MICHELIN Alpin, poate cele mai bune pneuri de iarna de pe piata.
Verifica mereu presiunea. MICHELIN ne recomanda sa verificam des presiunea anvelopelor. Daca vom avea o presiune prea mare sau prea scazuta, afectam aderenta. Pe timp de iarna, aderenta este cea mai importanta trasatura a unei anvelope, deoarece avem nevoie zilnic cand ne punem in miscare, din pricina conditiilor de drum. Asadar, trebuie sa fim atenti la cele mai mici detalii si sa ne asiguram ca avem aderenta maxima. De la uzura, la presiunea anvelopelor, totul trebuie sa fie ca la carte.
Afla mai multe detalii despre anvelopele de iarna direct de pe site-ul www.Michelin.ro sau pe Facebook Michelin Romania.