rss

Industria auto europeana, amenintata de o noua criza

  1. 12/10/2012
  2. Tags: Dacia, Fiat, Peugeot, Vw

O noua criza pe piata europeana arunca brandurile Peugeot si Fiat la categoria junk, Volkswagen ia in calcul sa lanseze o marca low-cost, dupa tiparul Dacia, iar casele auto de lux Bentley, Lamborghini si Bugatti amana planurile de extindere a gamei de modele.

Industria auto a intrat intr-o noua criza, consecinta a cererii tot mai slabe inregistrate in special in Europa, fapt ce ii determina pe producatorii auto sa ia importante masuri de austeritate, de la disponibilizari in masa, la amanarea sau anularea lansarilor de noi modele. In acest sens, exoticii de la Bentley, Lamborghini si Bugatti pun sub asteptare planurile de a-si dezvolta gama de modele, Volkswagen ia in calcul lansarea unui brand low-cost, iar Peugeot si Fiat pierd teren privind ratingurile de credit.

Scaderea abrupta a cererii de masini in Europa de Vest a condus la retrogradarea cu o treapta a ratingurilor de credit ale grupului francez PSA Peuoget Citroen si ale italienilor de la Fiat, de la "Ba3" la "Ba2", a treia treapta in categoria "junk".

Retrogradarile vizeaza obligatiuni aflate in circulatie in valoare totala de aproximativ 15 miliarde euro, 9,3 miliarde euro ale Fiat, respectiv 5,6 miliarde euro ale Peugeot, din cauza crizei datoriilor de stat din regiune.

Daca PSA Peugeot Citroen si Fiat isi pierd din valoare pe piata financiara si anunta concedieri masive si inchiderea unor fabrici, nici in grupul Volkswagen lucrurile nu sunt tocmai roz. Brandurile de lux Bentley si Lamborghini amana lansarea SUV-urilor anuntate de prototipurile EXP 9 F si Urus. Totodata, Bugatti Galibier, sedanul de lux anuntat de prototipul cu acelasi nume, va mai avea de asteptat pentru a vedea lumina zilei pana in 2015-2016.

Cum segmentul masinilor de lux este in cadere libera, Volkswagen de reorienteaza si planuieste sa scoata pe piata un brand low-cost, dupa chipul si asemanarea Dacia, cu care atace piete importante precum China si India.

Zvonurile au fost confirmate de Eric Felber, purtatorul de cuvant al grupului german, care a recunoscut intentia grupului de a lansa o marca accesibila, mentionand totodata ca nu exista inca nimic stabilit.

Vizualizari: 2223