© 2024 Auto.ro
Sectorul auto va fi cel mai puternic afectat din economia romaneasca, in contextul crizei economice globale, deoarece marile companii pentru care se produc piese si automobile isi restrang activitatea, a declarat Ovidiu Silaghi, ministrul pentru IMM.
Potrivit acestuia, alte sectoare din economie care vor avea de suferit de pe urma crizei vor fi cele care presupun contractarea de credite . "De exemplu, industria mobilei va suferi cu siguranta o stagnare, daca nu o scadere, ca si cea a electocasnicelor", a precizat ministrul pentru IMM,Comert, Turism si Profesii Liberale.
Pe de alta parte, in opinia oamenilor de afaceri, toate domeniile
economice vor avea de suferit, proportional cu marimea sectorului
respectiv.
"Fiecare activitate va fi afectata la scara ei, proportional cu marimea
domeniului, respectiv a afacerii", a declarat secretarul general al Asociatiei Oamenilor de Afaceri din Romania, Cristian Parvan.
In ceea ce priveste modul in care se va manifesta criza financiara in Romania, presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), Ovidiu Nicolescu, considera ca, in urma cresterii costurilor cu creditele, se vor bloca investitiile incepute si nu se vor mai contracta investitii noi.
De asemenea Nicolescu a mentionat ca va avea loc si o reducere a investitiilor straine, care se va reflecta in reducerea comenzilor pentru sectoare precum constructii, transport si industrie.
Potrivit reprezentantului CNIPMMR, criza mondiala nu ii va ocoli nici
pe muncitorii romani din strainatate, care vor trimite mai putini bani
in tara.
Un alt efect al crizei economice, spune Nicolescu, va fi de natura
psihologica, firmele romanesti devenind circumspecte in toate actiunile
antreprenoriale.
Reprezentantul intreprinderilor mici si mijlocii propune si cateva masuri necesare diminuarii efectului crizei financiare.
"Ar trebui infiintat un program special in cadrul
ajutorului de stat care sa vizeze subventionarea dobanzilor la credite,
astfel incat acestea sa ramana la aceleasi costuri", a subliniat Nicolescu.
Acesta a adaugat ca o ala solutie consta in introducerea unor sesiuni
de consultanta si training pe baza de voucher, pentru gasirea celor mai
bune solutii de marketing pentru IMM in astfel de situatii.
Sursa: Bloombiz