Daca intrebi un oficial BMW ce este cu acest coupe cu patru usi cu o garda la sol mult mai mare decat a oricarui Mercedes CLS pe care l-ati vazut vreodata, va va raspunde cu amabilitate ca acesta este noul BMW X6, ca este un concept si ca este primul Sport Activity Coupe din lume (SAC).
SAC? De ce nu: daca va mai amintiti, cand toata lumea zicea SUV, BMW zicea
SAV (primului X5, evident), si, desi la acea vreme a parut ca bavarezii reinventeaza apa calda, in final s-a dovedit ca de fapt au creat un nou trend in segmentul tot-teren premium, un trend care a fost urmat, rand pe rand, de Porsche Cayenne, Range Rover Sport si Audi Q7.
BMW schimba insa placa din nou, trimitandu-l pe X5 sa ridice copii de la scoala (noul X5 este evident mai mare si mai incapator decat prima generatie, permitand instalarea a inca doua locuri in spate) doar pentru a-i face loc noului X6, o concept car gata pentru productia de serie ce combina formele alunecoase ale unui coupe cu componenta mecanica a unui tot-teren.
Chris Bangle, omul omniprezent in spatele oricarui
design BMW, l-a descris intr-un mod cat se poate de simplu “un coupe cu capacitatile unui off-roader”, insa ne indoim ca vreun viitor proprietar de X6 va incerca sa acceseze vreun drum forestier.
Mai degraba, va incerca sa-si impresioneze deopotriva amicii si audienta din tagma pietonala cu o masina ce nu mai are in comun cu un X5 decat partea frontala si zona de pana in dreptul stalpului A, punct din care absolut totul se schimba dramatic: plafonul coboara vertigions catre zona posterioara, descriind un arc extrem de incordat, “umerii” laterali isi fac simtita prezenta din ce in ce mai evident pe masura ce ochii scruteaza profilul masinii de la cap la coada, bosajele sunt mult mai reliefate, iar pasajele ascund roti cu jante uriase, cu dimensiunea de 21 de inch.
Ca mai toate designurile lui Bangle, si acesta va fi destul de probabil unul extrem de controversat, insa nu poti sa nu admiti faptul ca, oricat de frumos sau de urat l-ai considera, il vei vedea de acum inainte pe Q7 obez, pe Range Rover Sport vechi ca lumea, iar pe Porsche Cayenne complet anonim. In ultima instanta, asta va conta cel mai mult.
Tehnic, X6 este
puternic inrudit cu X5, insa, ca orice noutate, propune ceva in plus: sistemul Dynamic Performance Control, o tehnologie de coordonare a trenului de rulare si al sasiului combinata cu sistemul de tractiune intergala
X-Drive, ce poate trimite diverse niveluri de cuplu catre rotile posterioare atunci cand tractiunea are de suferit.
Noutatea vine din faptul ca Dynamic Performance Control poate stabiliza masina si atunci cand aceasta se afla in plina acceleratie sau cand motorul este fortat, imediat ce sistemul detecteaza posibilitatea ca vehiculul sa subvireze sau sa supravireze el transferand fortele agregatului intre roti pentru a asigura o stabilitate perfecta si o
tractiune eficienta in orice situatie.
BMW nu a facut precizari oficiale privind posibilele motorizari ce ar putea lua loc sub capota lui X6, insa asteptativa ca acestea sa nu difere prea mult de cele aflate in dotarea lui X5. Asadar, incepand cu anul viitor, vom avea parte de motoare cu sase cilindri in linie sau
V8, pe benzina sau diesel, aspirate sau turbo, si, speram noi, chiar si de un V10 pentru o eventuala
versiune M, una care ar incununa practic cel mai serios atac de care va trebui sa se apere Cayenne in viitor.