Dupa 14 ani de cariera, actualul Twingo este inlocuit de un model mai sters, dar clar mai sportiv.
Noul caracter este dat de farurile de mari dimensiuni si gura de admisie generoasa.
Botul masinii este mai lung, ceea ce ne face sa descoperim puncte comune intre Twingo si Citroën C2. Singurul detaliu care a migrat de pe predecesor este suprafata vitrata laterala care iese din planul usii.
Spatele il mimeaza pe
Megane, ceea ce-l face
unic in aceasta clasa. La interior se remarca materialele mai degraba puritane, cat si instrumentarul plasat central,
turometrul ce face corp comun cu coloana de directie, respectiv gurile de ventilatie ovale.
Per total, putem afirma fara sa gresim ca noua generatie a pierdut mult din
caracterul jucaus al vechiului model, fiind un produs mult mai matur. Dimensiunile vin sa intareasca aceasta afirmatie: Twingo
a crescut de la 3,43 m la 3,6.
Noile masuri se datoreaza mai degraba
designului decat unui interior mai incapator, fapt subliniat de micsorarea portbagajului (cu scaunele spate rabatate) de la 1.095 litri la 959.
Bancheta culisanta a ramas, astfel ca, cu doi copii mici la bord, portbagajul poate masura 285 de litri. In cel mai rau caz
capacitatea acestuia scade la 165 l, dar si asa se incadreaza in limitele normale ale clasei.
Noul Twingo va beneficia de
propulsoare pe benzina de 1,2 litri. Cele de 60 si 75 CP sunt practic neschimbate, noutatea fiind reprezentata de cel turbo de 100 de cai. Aceasta imprima “buburuzei” un
caracter dinamic pronuntat. Acceleratia pana la 100 km/h dureaza doar 9,8 secunde, ceea ce nu-i o valoarea rea nici pentru sedan-uri de 2 litri. Pe frontul diesel, pentru moment, activeaza doar varianta mai slaba de 1.5 dCi, capabila de 65 CP.
Toate propulsoarele sunt dotate, in standard, cu
transmisie manuala cu cinci trepte, iar, optional, varianta de 75 CP poate face echipa cu o cutie robotizata, denumita
Quickshift.
Vor fi disponibile
sase niveluri de echipare: Access (sau Authentique), Expression, Privilege, Initial, Dinamique si GT. Incepand cu varianta de baza echiparea este buna, cuprinzand, printre altele, doua airbag-uri, ABS si asistenta la franarea de urgenta.
Livrarile pentru Europa vor debuta in iunie.