Dupa ce au prezentat o schita drept teaser, coreenii au adus noul lor crossover si in marime naturala.
Botezat
Qarmaq, acesta este mult mai important decat pare la prima vedere, fiind o demonstratie vizavi de ce se poate face cu ajutorul materialelor moderne.
Pentru a-l construi, cei de la
Hyundai au lucrat indeaproape cu ramura
GE Plastics al gigantului General Electric. Toate suprafetele transparente de pe concept sunt din
Lexan, un policarbonat mult mai elastic decat sticla si cu 50% mai usor.
Plasticele au dezavantajul ca se zgarie repede, dar si aceasta problema a fost rezolvata prin aplicarea unui
strat protectiv special, care reflecta, in acelasi timp,
razele ultraviolete impiedicand “imbatranirea” prematura a materialului. Tot cu ajutorul Lexan-ului a fost posibila realizarea
suprafetelor vitrate care musca adanc din usi, departe de posibilitatile sticlei.
Experimentele au vizat si
elementele caroseriei, multe dintre ele fiind din bucati foarte mari (cum ar fi spoilerul frontal sau aripile). Prin aceasta procedura poate fi
redusa semnificativ
greutatea masinii (in acest caz s-au economisit 60 kg de material).
Hyundai sustine ca va fi capabil sa implementeze tehnologiile dezvoltate pentru Qarmaq fara probleme in
productia de serie si, mai important, foarte repede, adica din 2008.
Lasand aspectul pur tehnologic deoparte,
Qarmaq este un
crossover inedit, cu mult sex-appeal. In ciuda marimii mai degraba compacte (4,48x1,98x1,62 m) si a faptului ca are doar doua usi normale si doua minuscule (gen
Mazda RX-8), spatiul interior este mare, iar accesul facil.
Despre motorizare oficialii prezenti au declarat doar ca este un diesel modern, care respecta
normele de poluare Euro5.