Rusii sunt o prezenta rara la Salonul de la Geneva, dar in acest an n-au nici un motiv sa stea ascunsi dupa standurile marilor companii.
Acestia participa cu un concept, denumit simplu C, foarte modern, de-a dreptul agresiv, si, daca zvonurile se vor confirma, nici tehnologia lui nu este tocmai din Evul Mediu.
Daca ne luam dupa
fusul orar ex-sovietic,
Lada C este, fara indoiala, o revolutie. Dupa cel vest-european putem spune ca face uz de cateva artificii imprumutate, rezultatul fiind decent.
Astfel, partea frontala face cinste lui
VW Iroc, prezentat anul trecut, in timp ce spatele ne aduce aminte de
Fiat Stilo in trei usi. Cu toate acestea am vazut automobile mult mai plictisitoare la standurile marilor companii europene si nu numai.
De vina sunt
accesoriile sportive (jante de
18 toli, bosaje proeminente, “branhiile” de pe aripi), care aproape ca-l fac egalul oricarui
hot hatch de pe piata.
Pe langa design, la fel de interesanta este si tehnologia de sub caroserie. Compacta – 4,208 m lungime, 1,837 m latime si 1,548 m inaltime – este propulsata de un
motor de 2.000 cmc, de origine necunoscuta, capabil sa-i imprime o
viteza maxima de 210 km/h.
Platforma a fost elaborata impreuna cu specialistii de la
Magna-Steyr si rusii sustin ca va face fata cu brio
normelor calitative (si de siguranta) europene.
Mai tarziu vor sosi si alte variante de caroserie (cu
hayon,
sedan,
combi si
crossover), cat si o gama completa de motorizari, cu cilindreea cuprinsa intre 1,6-2 litri.
Conform planurilor, Lada C urmeaza sa fie prezenta pe toate
pietele importante din lume.
Intrebarea este daca rusii vor fi capabili sa se tina de cuvant.
Cu modelul
Kalina au facut greseala sa-l amane repetat, ceea ce a cauzat invechirea morala a conceptului, care in
1999 (la prezentare) parea foarte modern.
Insa, conform unor informatii neoficiale, conducerea companiei a reusit sa convinga mai multi
investitori cu greutate sa participe la acest proiect, deci
Lada C s-ar putea sa aiba un viitor.