rss

Info SEMA 2007: Pontiac prezinta un racer adevarat pe baza lui Solstice

  1. 31/10/2007
  2. Tags: Toyota rav-4
Pentru a fura cat mai mult din lumina reflectoarelor, GM a prezentat o varianta radicala de Solstice, care, e adevarat, a pierdut "locul mortului", dar a castigat tone de "cojones".

Cu locul pasagerului acoperit, bolidul botezat Solstice SD-290 imita forma clasica si nemuritoare a masinilor de curse din anii '50, accentul retro fiind intarit si de faptul ca parbrizul a fost lasat, la randul lui, in garaj, inlocuit fiind de un micut paravan.

Arcul de securitate aflat deasupra soferului ii tradeaza si vocatia, SD-290 fiind perfect pentru o cupa de marca sau, la modul general, de alergat pe circuite.

Doar prin faptul ca s-a renuntat la parbriz coeficientul aerodinamic a fost mult imbunatatit, dar inginerii nu s-au multumit numai cu atat.

Si forma caroseriei a fost retusata, odata in partea frontala, apoi prin adoptarea unui extractor de aer si, in final, printr-un eleron discret, dar total functional, montat pe muchia portbagajului.

Solstice, impreuna cu varul european - Opel GT, are o notorietate medie, prin asta intelegandu-se faptul ca marea majoritate este de acord cu look-ul sau, dar la condus pun Mazda MX-5 in prim plan (adica o masina mult mai slaba...).

Data fiind aceasta situatie, specialistii marcii au incercat sa imbunatateasca calitatile dinamice ale lui Solstice SD-290 prin adoptarea unui kit de suspensii sport, denumit Club Sport Z0K.

Acesta contine arcuri si amortizoare mai tari, plus o geometrie diferita, ceea ce modifica radical comportamentul pe viraje sau cel putin asta ni se promite.

Nici franele n-au fost uitate, discurile de 13 inch fiind de-a dreptul indecente, dar 290 de cai (obtinuti cu un discret chip-tunning) pe un sasiu usor trebuiesc tinuti la respect, de nu se lasa cu incidente...

Jantele sunt de 19 toli, iar pneurile (Hoosier R6) sunt special dezvoltate pent ru curse.

Ineditul concept ramane, deocamdata, in aceasta stare de manifestare, dar mesajul e clar: GM e in stare, daca vrea cu adevarat, sa faca masini de curse pur-sange sau unele de strada pline de senzatii tari.

Problema cea mai mare este, insa, faptul ca un MX-5 este plin de senzatii fara sa fi fost modificat in prealabil, deci am prefera sa ne convinga si versiunile GM de serie de aceleasi calitati.
Vizualizari: 1218