Pentru a fura cat mai mult din lumina reflectoarelor, GM a prezentat o varianta radicala de Solstice, care, e adevarat, a pierdut "locul mortului", dar a castigat tone de "cojones".
Cu locul pasagerului acoperit, bolidul botezat Solstice SD-290 imita forma clasica si nemuritoare a masinilor de curse din anii '50, accentul retro fiind intarit si de faptul ca parbrizul a fost lasat, la randul lui, in garaj, inlocuit fiind de un micut paravan.
Arcul de securitate aflat deasupra soferului ii tradeaza si vocatia,
SD-290 fiind perfect pentru o cupa de marca sau, la modul general, de alergat pe circuite.
Doar prin faptul ca s-a renuntat la parbriz coeficientul aerodinamic a fost mult imbunatatit, dar inginerii nu s-au multumit numai cu atat.
Si forma caroseriei a fost retusata, odata in partea frontala, apoi prin adoptarea unui extractor de aer si, in final, printr-un eleron discret, dar total functional, montat pe muchia portbagajului.
Solstice, impreuna cu varul european -
Opel GT, are o notorietate medie, prin asta intelegandu-se faptul ca marea majoritate este de acord cu look-ul sau, dar la condus pun
Mazda MX-5 in prim plan (adica o masina mult mai slaba...).
Data fiind aceasta situatie, specialistii marcii au incercat sa imbunatateasca calitatile dinamice ale lui Solstice SD-290 prin adoptarea unui kit de suspensii sport, denumit
Club Sport Z0K.
Acesta contine arcuri si amortizoare mai tari, plus o geometrie diferita, ceea ce modifica radical comportamentul pe viraje sau cel putin asta ni se promite.
Nici franele n-au fost uitate,
discurile de 13 inch fiind de-a dreptul indecente, dar
290 de cai (obtinuti cu un discret chip-tunning) pe un sasiu usor trebuiesc tinuti la respect, de nu se lasa cu incidente...
Jantele sunt de
19 toli, iar pneurile (
Hoosier R6) sunt special dezvoltate pent ru curse.
Ineditul concept ramane, deocamdata, in aceasta stare de manifestare, dar mesajul e clar:
GM e in stare, daca vrea cu adevarat, sa faca masini de curse pur-sange sau unele de strada pline de senzatii tari.
Problema cea mai mare este, insa, faptul ca un MX-5 este plin de senzatii fara sa fi fost modificat in prealabil, deci am prefera sa ne convinga si versiunile GM de serie de aceleasi calitati.