Vedeta incontestabila a standului BMW de la SIAB este noul BMW M3, inamicul public numarul unui al oricarui C-Klasse AMG sau Audi RS4 care are insa la aceasta noua generatie o concurenta mai dura ca oricand: modelul Audi a uimit deja cu potentialul V8-ului sau de 420 CP, in timp ce mezina gamei de limuzine Mercedes, in afara V8-ului de 451 CP, are un tren de rulare fara pereche in intreaga istorie a modelelor AMG.
Asadar, BMW trebuia sa-si ia toate masurile de precautie, iar prezenta unui V8 sub capota parea sa rezolve marea majoritate dintre ele.
Acesta deriva din celebrul
V10 al lui M5 (este practic acel motor fara doi cilindri), are patru litri cilindree si o putere de
420 CP, pravalita asupra rotilor din spate la o suma de turatii ametitoare:
8.300 rpm.
Coupe-ul BMW ajunge la
100 km/h in 4,8 secunde si la o
viteza maxima de 250 km/h (limitata electronic), iar placerea de a zbura in linie dreapta sau pe serpentinele unui drum de munte nu va fi intinata de prezenta unei cutii de viteze robotizate, fiindca M3 a ramas fidel fanilor pilotajului propunand o
transmisie manuala cu sase trepte (mai tarziu insa, va fi oferit si cu o cutie de viteze cu dublu
ambreiaj manual robotizata).
Ca orisice BMW hardcore, masina propune in plus cateva solutii menite sa redefineasca dinamica si tot ceea ce tine de acest complicat obiectiv, precum o caroserie cu elemente din
fibra de carbon, un program complet de setare a trenului de rulare, precum si binecunoscutul
diferential spate M-Diff.
Toate ale voastre, pentru un pret de aproximativ
57.000 de euro CIP. Schonn...