rss

Info SIAB 2007 - Volvo XC70: Briceag elvetian made in... Sweden

  1. 05/10/2007
Producatorul suedez se considera unul dintre pionierii segmentului cross-over si aceasta nu miroase deloc a lauda de sine, mai ales ca prima generatie a lui XC70, lansata in 1997, a reusit sa se vanda in 17.000 de exemplare chiar in anul de debut, adica cu vreo 2.500 mai multe decat au sperat nordicii.

La 10 de ani de atunci, Volvo a lansat un nou XC70 cu ocazia salonului auto de la Geneva, iar acum incearca sa dea lovitura si pe piata din Romania odata cu dezvelirea masinii la SIAB.

Noul XC70 vine intr-un context in care modelele de tip cross-over sunt foarte aproape de a pune pe lista extinctiei SUV-urile, datorita calitatilor superioare in ceea ce priveste eficienta consumului de combustibil, usurinta in exploatare si sigurantei sosite pe filiera unei stabilitati mai bune la rularea pe sosea.

Practic, masina "buna la toate" trebuie cautata de acum inainte in aceasta zona a pietei auto, iar XC70 pare, cel putin la prima vedere, sa aiba un raspuns la toate intrebarile, fara a pretinde neaparat acest lucru: spatiul interior este generos, materialele din habitaclu sunt de buna calitate (asadar, amicii te vor simti "bazat" indiferent ca ii vei duce la opera sau la munte), portbagajul inghite tot inclusiv chiuveta din bucatarie, iar garda la sol sensibil mai mare decat a lui V70 iti permite sa te aventurezi prin locuri pe care nu obisnuiai sa le vizitezi la volanului unui break de clasa mare Volvo.

Mai mult decat atat, toate acestea sunt livrate in limitele unei caroserii mult mai "adunate" decat cea a generatiei trecute, consolele fata spate evident mai scurte si nelipsitele elemente de caroserie de culoare neagra compactand designul si lasand impresia unui produs mai rezistent si mai capabil.

In ceea ce priveste primul aspect doar timpul si amprentele sale inconfundabile isi poate spune cuvantul, dar va putem da o idee in
ceea ce priveste a doua impresie mentionand faptul ca acest Volvo cu tractiune integrala permanenta poate fi echipat cu doua motoare de "calibru" un 3,2 litri pe benzina cu sase cilindri in linie, de 238 CP, si un diesel cu cinci cilindri in linie de 2,4 litri, ce afiseaza 185 CP si 400 Nm (ambele pot fi echipate fie cu o cutie de viteze manuala cu sase rapoarte, fie cu una automata Geartronic cu acelasi numar de trepte).

Oricat de interesanta vi se pare insa oferta, trebuie insa sa va avertizam ca ea nu este deloc o bagatela, chiar si pentru cei care oricum se gandeau la premium: XC70 cu motorul diesel in echiparea Summum costa 65.000 euro DDP. Ouch...
Vizualizari: 927