rss

Informatii despre Audi RS6 sedan, inainte de Paris

  1. 12/08/2008
  2. Tags: Fsi, RS6

Dupa versiunea combi, prezentata cu ceva timp in urma, iata ca germanii dau publicitatii datele sedanul, inaintea lansarii oficiale de la Salonul Auto de la Paris.

Si in acest caz coordonatele principale sunt impresionate, bolidul fiind animat tot de agregatul V10 de 5 litri, supraalimentat, capabil de 580 CP si 650 Nm.
Propulsorul se “lauda” cu injectie directa de benzina (FSI) si doua turbine (presiunea maxima fiind de 1,6 bari), prin a caror contributie RS6 dispune de momentul maxim aproape pe toata plaja de turatie - de la 1.500 la 6.250 rpm.

Puterea este preluata si pusa eficient pe asfalt de sistemul de tractiune integrala quattro (via o cutie Tiptronic cu sase rapoarte), drept urmare acceleratia 0-100 km/h dureaza doar 4,5 secunde, ceea ce este un rezultat excelent pentru o limuzina de cel putin 1.600-1.800 kg.

La acest nivel al performantelor (sa nu uit: viteza maxima, limitata, este de 280 km/h!) nu este nici o surpriza ca Audi ofera in standard, pe langa jantele de 19 toli, franele ceramice, cu posibilitatea unui upgrade al jantelor la 20” (in acest caz creste si diametrul franelor la 420 mm pe fata/356 mm pe spate).

Diferentele vizuale fata de versiunile mai slabe sunt evidente: RS6 are o grila frontala mai mare, gurile de admisie sunt imense, LED-urile luminilor de pozitie sunt specifice pentru gama RS, spoilerele fata-spate sunt mai coborate, impreuna cu pragurile, iar in spate se vede clar un difuzor, respectiv un spoiler disimulat in linia portbagajului.

Interiorul este un exemplu elocvent de ce constructorul din Ingolstadt este atat de laudat pentru calitate. Totul este imbracat in materiale nobile (piele, alcantara, aluminiu, fibra de carbon) si tot habitaclul “urla” de atentia la detalii.

Se mai remarca volanul tesit, instrumentarul completat cu martori pentru presiunea turbinelor/temperatura uleiului (plus un cronometru pentru distractia de pe circuit) si logo-urile RS6, plasate peste tot.

Din echiparea de serie nu lipsesc nici acronimele sistemelor electronice de asistare, dar proprietarii cu veleitati de pilot vor afla cu bucurie ca ESP-ul poate fi decuplat total.

Cum spuneam, RS6 sedan va fi lansat la salonul parizian din octombrie, iar vanzarile vor debuta la scurt timp dupa eveniment.

Galerie foto aici

Vizualizari: 2624