In mod constant, BMW isi extinde oferta de modele in domeniul mobilitatii electrice, fiind acum reprezentat cu modele electrice in aproape toate segmentele importante. Acum prezinta o alta varianta electrica a noului Sports Activity Vehicle (SAV) din segmentul compact premium. BMW iX1 eDrive20 este un model accesibil in lumea mobilitatii electrice premium. A doua varianta electrica a modelului SAV compact este propulsata de un motor electric cu o putere maxima de 150 kW/204 CP (cu boost temporar) si are o autonomie de 430-475 de kilometri (valori provizorii conform WLTP).
Productia noului BMW iX1 eDrive20 va demara la inceputul lunii noiembrie 2023, la uzina BMW Group din Regensburg. Pretul pentru Romania este de 45934 Euro cu TVA (38600 Euro fara TVA) si clientii pot plasa deja comenzi pentru noul model.
Propulsie electrica foarte eficienta, tehnologie de incarcare de ultima generatie, autonomie excelenta
Asemenea tuturor automobilelor electrice actuale ale marcii, noul BMW iX1 eDrive20 foloseste tehnologia BMW eDrive de generatia a cincea. O unitate de propulsie deisebut de compata pe puntea fata a noului model entry-level genereaza un cuplu maxim disponibil instantaneu de 247 Nm, alaturi de puterea maxima de 150 kW/204 CP. Modelul SAV compact accelereaza de la 0 la 100 km/h in 8,6 secunde. Viteza maxima este limitata electronic la 170 km/h.
Bateria de inalta tensiune, care este gazduita in podeaua automobilului pentru a economisi spatiu, are o capacitate neta de 64,7 kWh.
Unitatea de incarcare CCU) a noului BMW iX1 eDrive20 permite incarcarea cu curent alternativ de pana la 11 kW, ceea ce inseamna a 0 la 100% din capacitate in 6,5 ore. Incarcarea AC cu o putere de pana la 22 kW este disponibila optional. Acest lucru reduce timpul de incarcare la trei ore si 45 de minute. Bateria poate fi incarcata folosind curent continuu cu o putere de pana la 130 kW. Starea de incarcare a bateriei poate fi extinsa de la 10 la 80% in 29 de minute la o statie de incarcare rapida.
Timpii scurti de incarcare rezulta, printre altele, din optimizare software. In plus, managementul termic pentru preconditionare la incarcare asigura controlul optim al temperaturii bateriei de inalta tensiune in timp util inainte de o oprire la o statie de incarcare rapida. Cand sistemul de navigatie este activ, bateria este preconditionata automat inainte de o oprire planificata a incarcarii. Preconditionarea bateriei poate fi activata si dezactivata manual de catre client in orice moment.
Operare avansata datorita noului BMW iDrive cu QuickSelect
Noul BMW iX1 eDrive20 ofera o gama bogata de echipamente standard, inclusiv sistemul de navigatie BMW Maps, aer conditionat automat pe doua zone, numeroase sisteme moderne de asistare a condusului, asistentul de parcare, inclusiv camera de asistenta pentru marsarier, si numeroase servicii digitale. De asemenea, noul BMW iDrive cu QuickSelect si noul sistem de operare BMW 9 sunt disponibile in echiparea standard. Permite o gama mai larga de aplicatii, cicluri de actualizare mai rapide pentru functiile over-the-air, precum si acces optimizat la multe servicii online specifice, cum ar fi aplicatii terte, servicii extinse de navigare si parcare si posibilitati suplimentare de personalizare, de exemplu prin My Modes suplimentare. In acest fel, sistemul de operare BMW 9 creeaza si conditiile astfel incat clientul sa personalizeze sistemul intr-un grad ridicat prin servicii digitale suplimentare, care sunt disponibile cu noua oferta BMW Digital Premium.
Ecranul central curbat BMW este inima sistemului de afisare si control. Este alcatuit dintr-un afisaj de informatii de 10,25 inchi (26,04 cm) si un display central cu o diagonala a ecranului de 10,7 inchi (27,18 cm) sub o suprafata comuna de sticla curbata spre sofer. Cea mai recenta generatie BMW iDrive are un ecran de pornire reproiectat cu QuickSelect. Aceasta inseamna ca sistemul a primit o structura de meniu imbunatatita, orientata catre dispozitive din sectorul electronicelor de larg consum. QuickSelect permite accesarea directa a functiilor fara a fi necesara comutarea catre submeniuri. Acest lucru inseamna ca noul BMW iDrive este orientat si mai mult catre operarea tactila intuitiva si controlul prin limbaj natural.