rss

Ipoteza auto: Mercedes SLK Gullwing

  1. 29/01/2009
  2. Tags: Blue Zero E-Cell Concept, E-Klasse, Mercedes-Benz, SLC, SLK Gullwing

Un nou supercar extraordinar marca Mercedes-Benz este pe cale sa-si ia zborul. Britanicii de la Auto Express au aflat ca producatorul din Stuttgart planuieste un fratior pentru viitorul varf de gama SLC si, ceea ce este si mai interesant, acesta va fi hibrid!

Noul bolid, care se va numi SLK Gullwing si care va rivaliza cu Porsche Cayman S si Audi TT RS, va prelua liniile legendarului Mercedes 300SL Gullwing. Supercarul va imprumuta insa si detalii de la noul SLC, urmand sa primeasca o pereche de portiere care vor fi prinse in mijlocul plafonului si care, bineinteles, se vor deschide in sus.

Daca baietii de la Auto Express au dreptate, fotografiile de fata ce au fost generate pe calculator arata ca noul SLK va fi mult mai agresiv decat actualul model, afisand un design caracterizat de linii mai profilate vazut in premiera pe noul E-Klasse.

Capota va fi mai lunga si va ingloba un set de faruri triunghiulare foarte elegante, iar in mijlocul grilei radiatorului va trona uriasul logo Mercedes. Sub capota va fi un splitter foarte asemanator celor de pe bolizii de Formula 1.

In afara de faptul ca va arata senzational, noul SLK Gullwing va fi in acelasi timp si... verde. In fapt, tocmai tehnologia hibrida va face posibil ca supercarul german sa poata primi aceste portiere de tip pescarus. Asta deoarece versiunea "eco" a noului SLK va folosi baterii litiu-ion care vor fi amplasate in pragurile laterale.

Foarte probabil, SLK Gullwing va folosi aceeasi tehnologie ca prototipul Blue Zero E-Cell, care a fost prezentat la inceputul lunii, la Detroit. Bateriile vor pune in miscare masina pe o distanta de 120 de mile (aproape 200 km) inainte de a fi reincarcate. La nevoie, ele vor lucra in armonie cu motorul clasic pe benzina, un V6 de 3,5 litri care se afla si pe actualul model.

Noul SLK Gullwing va fi extrem de eficient, urmand sa consume 5,8 l/100 km si sa degaje in aer, atentie, doar 150 grame de dioxid de carbon per kilometru! Performantele vor fi la randul lor exceptionale. Impreuna cu motorul electric, V6-le va ajuta bolidul sa sprinteze de la 0 la 100 km/h in mai putin de 5 secunde si sa atinga o viteza maxima de 250 km/h. Aceste cifre vor fi posibile datorita sistemului de regenerare a energiei de franare si a tehnologiei "stop-start".

Viitoarea generatie a lui Mercedes SLK Gullwing, care va avea tractiune pe puntea spate, este asteptata sa apara in 2011, in timp ce versiunea de top, pe care v-am prezentat-o aici va sosi un an mai tarziu.

Vizualizari: 2060