Anul viitor va fi foarte important in economia
razboiului Munchen-Stuttgart, ambii producatori germani urmand sa-si lanseze limuzinele de clasa mare, la o distanta de cateva luni unul fata de celalalt. Primii vor fi cei de la Mercedes, al caror E-Klasse va debuta la Salonul Auto de la Geneva, iar BMW va da replica la
Frankfurt, unde va dezveli noul Serie 5.
Asemeni celor de la Mercedes, s-ar putea ca bavarezii sa lanseze M5 tot atunci. Ca si in cazul lui
E63 AMG , avem la dispozitie o randare noua care arunca cateva idei in aer...
Conform ei, noul M5 ar putea adopta
capota bombata de pe M3, o
grila frontala mai mare si, per total, l
inii mai “curate”.
Sub capota ramane tot un agregat V10, dar foarte probabil cu
cilindreea crescuta (500 cmc) si pricopsit cu o turbina, ceea ce inseamna ca BMW vrea sa ajunga din urma Audi RS6. Vorbim, deci, de aproximativ
550-580 CP - asta daca dam crezare si zvonurilor care spun ca nu va folosita supraalimentarea.
Cat o fi, cat n-o fi, e clar ca puterea trebuie pusa pe asfalt, iar de asta se va ingriji si transmisa
M-DCT, cu
dublu ambreiaj.
BMW, in paralel, va incerca sa
reduca greutatea, folosind materiale usoare, cum ar fi
fibra de carbon sau
aluminiul. Sasiul va fi un hibrid intre un spaceframe din aluminiu si o monococa mai conventionala, din otel.
Alte materiale usoare vor fi folosite la pavilion si la aripi.