rss

Jeep a prezentat noul Liberty

  1. 04/04/2007
  2. Tags: Jeep, Liberty
Noua generatie a lui Jeep Liberty (ce va ajunge probabil in Europa sub numele de Cherokee) a fost prezentata la salonul auto de la New York, inlocuind vechea generatie ce a debutat pe piata in 2002.

Mizand pe un look dur si agresiv, a la Dodge Nitro, si pe un inedit acoperis retractabil din panza, tot-terenul va incerca sa mascheze un tren de rulare cu suspensii independente, familiare mai degraba unui SUV decat unui off-roader.

Asadar, masina va incerca sa impresioneze pe cat posbil cu ceea ce se vede la suprafata, promovand un design masculin, plin de appeal, pe care multi il vor contesta insa din cauza asemanarii prea evidente cu fratele Dodge Nitro.

Din capul locului, sublinem ca nu prea ne pasa: farurile patratoase, grila traditionala cu sapte fante, bosajele trapezoidale si liniile drepte ce traseaza profilul masinii formeaza un ansamblu care pur si simplu arata bine din orice unghi ai privi modelul.

Probabil ca aprecierile pozitive le vom pastra si cand ne vom cocota in habitaclu: desi nu ne asteptam la finisari si materiale foarte bune calitativ, anuntul ca acesta este mai spatios ca inainte atat pentru pasageri, cat si pentru bagaje, va fi imbucurator pentru cei pasionati de drumetii montane.

In plus, acoperisul Sky Slider, ce aproape ca face din acest tot-teren un cabriolet, va fi cu siguranta o arma de distragere in masa de la eventualele mici imperfectiuni.

Clientii lui Jeep vor fi insa foarte atenti si la ceea ce li se ofera dincolo de vesmintele din metal, iar constructorul american, desi presat de un program de reducere al costurilor pe alocuri cinic, a fost nevoit sa le satisfaca dorintele, macar si partial.

Astfel, daca din punctul de vedere al trenului de rulare Liberty sta destul de bine – sunt oferite doua tipuri de transmisie integrala (Select Trac II – tractiune integrala permanenta si Command Trac – tractiune integrala nepermanenta) –, nu acelasi lucru se poate spune si despre partea tehnica, sustinuta de un motor destul de slab.

Practic acelasi V6 de pana acum, el dezvolta doar 210 CP si 319 Nm dintr-o cilindree de 3,7 litri, singura sa calitate fiind faptul ca va consuma mai putin ca inainte.

Totusi, desi nu te va duce cu viteza luminii din A in B, Jeep nu a riscat nimic cu nivelul de siguranta al masinii, mentionand in fisa tehnica a lui Liberty aproape toata gama de abrevieri imaginabila, de la ESP si ABS la ERM (sistem anti-rasturnare), ATC (controlul tractiunii) sau BA (asistenta la franare).

In plus, SUV-ul mai este dotat cu o baterie completa de airbag-uri si sistem de monitorizare a presiunii din pneuri.

Bineinteles, Liberty va fi burdusit cu tot soiul de sisteme electronice de entertainment pentru a face viata mai placuta la bord, din care nu vor lipsi sistemul de navigatie, Bluetooth-ul sau sistemul audio cu hard de 20 GB.

La urma urmei, niponii abia asteapta o lipsa...
Vizualizari: 1211