Kronos Racing ameninta cu plecarea din WRC
- 29/07/2007
-
Tags:
Kronos racing, Marc van dalen
De-a lungul acestui sezon, Manfred Stohl, pilotul echipei Kronos Racing, s-a plans mai mareu ca pilotii echipelor private nu au sanse in fata celor care sunt sprijiniti de teamurile de uzina. Acum si belgianul Marc van Dalen, directorul si co-proprietarul Kronos Racing, iese la atac si spune ca in cazul in care nu se vor produce schimbari rapide in WRC, echipa sa ar putea parasi competitia.
Intr-o discutie cu jurnalistii de la "Rallye Magazin", van Dalen a spus: "Este nevoie de actiune imediata si de un alt regulament inca din 2008. Altfel, noi, ca si, foarte probabil, si alte echipe private cu anvergura, ne vom orienta spre alte competitii. In ceea ce ne priveste, deja ma gandesc la acest lucru si vom face mutarea chiar de anul viitor daca nu se schimba nimic".
Kronos Racing a demarat deja un proiect Super 2000 alaturi de Peugeot si nu este exclus ca acesta sa reprezinte prioritatea pentru anii care vin. Ideea este intarita si de faptul ca van Dalen si-a exprimat in mai multe randuri interesul pentru Intercontinental Rally Challenge (IRC).
Ce-l supara pe van Dalen? Faptul ca echipele private nu pot beneficia de un material de concurs de top. El ofera si o solutie, dand exemplul DTM, acolo unde fiecare echipa de uzina trebuie sa ofere gratuit minimum patru masini altor teamuri.
In plus, este nemultumit de faptul ca nu se face nimic concret pentru reducerea costurilor. Belgianul ofera ca exemplu bara spate a unui WRC, care, confectionata din carbon, costa 10.000 de euro, iar daca este realizata din poliester, de cinci ori mai putin. Componentele mai ieftine scad insa performantele masinilor (in cazul amintit cu o medie de 2 km/h), iar masura folosirii acestora ar trebui impusa prin regulament.
In fine, o alta solutie este aceea a reducerii numarului etapelor, iar o alta vizeaza cresterea cilindreei motoarelor de la 2 la 4 litri, dar impunerea unei cutii de viteze standard si a restrictorului. Puterea ar ramane in acest caz la 350 CP, cuplul ar ramane la valori bune, dar ar creste durata de viata a motorului, ceea ce ar insemna, evident, un sprijin pentru "privati".