© 2024 Auto.ro
Toyota o duce rau in Statele Unite, dar Lexus are probleme si mai mari:
numai in iulie, vanzarile au scazut cu 25% comparativ cu nivelul din
aceeasi luna a anului trecut.
Se pare ca o mare parte din vina o poarta
insasi strategia marcii premium a gigantului nipon, care si-a axat
vanzarile in ultima vreme pe SUV-urile de lux – exact segmentul cel mai
afectat de situatia preturilor la benzina. O alta problema ar fi varsta
modelelor din gama. Ca de obicei insa, niponii au si solutii...
Intr-o prima faza, Lexus va trece la revizuirea intregii palete de vehicule: o noua generatie RX isi va face aparitia in 2009, incercand sa convinga cu un interior sensibil mai mare (sapte pasageri pe trei randuri de scaune vor putea lua loc in habitaclu) si cu o gama de motoare performante, cu cel putin doua modele hibrid in prim plan.
Apoi, noul ES isi va face aparitia in 2011, imprumutand tehnica viitoarei Toyota Camry; in acelasi an, modelul de clasa mare GS va fi si el complet innoit, dar nu se stie inca daca japonezii vor produce si o versiune sportiva care sa concureze cu produsele lui AMG.
In alta ordine de idei, Lexus doreste sa-si mareasca nomenclatorul cu o serie de produse incitante, iar un prim pas in acest sens va fi facut odata cu introducerea supercar-ului LF-A. Oferit atat in versiune coupe, cat si roadster, masina de 100.000 de euro va fi animata de un V10 de peste 500 CP si va fi capabila sa ajunga la 320 km/h.
Date fiind insa conditiile inregistrate la statiile de alimentare cu combustibil din SUA, putem sa spunem inca de pe acum ca celebritatea lui LF-A este in pericol sa fie pusa in umbra de viitorul “hibrid dedicat” Lexus, o masina care, la fel ca si Toyota Prius, nu va oferi decat o singura propulsie: benzina/motor electric.
De lansat in 2010, acest prieten al Mamei Natura nu va rupe gura targului cu performantele, insa isi va gasi o groaza de fani printre starurile de la Hollywood.
Tot la capitolul noutati punctam si aparitia versiunilor cabrio si coupe ale lui IS, pe care le vom vedea in 2010, dar si... disparitia excelent construitului, dar extrem de slab cotatului SC430, ce va fi insotit in drumul spre “groapa” de SUV-ul GX.
In locul lor Lexus pregateste un crossover compact, bazat pe platforma tehnica a lui Toyota RAV4, despre care sursele de informare spun ca are de gand sa il comercializeze doar in Europa. Ati auzit fetelor?