Producatorul de lux japonez a adaugat un nou model in gama limuzinei de clasa mare GS, echipat cu propulsorul V8 de 4,6 litri al navei-amiral LS.
Desi este fara indoiala o veste buna pentru fanii marcii, ea este surclasata de zvonul potrivit caruia niponii au de gand sa produca un adversar pentru
M5,
C63 AMG si
Audi RS6, echipat, probabil, cu motorul V10 al lui
LF-A.
Mai intai insa, sa spunem ca motorul noului GS460, spre deosebire de cel al lui LS460, nu are sistemul de injectie directa, ceea ce inseamna ca puterea sa este ceva mai mica: “doar”
342 CP (fata de 381) si
459 Nm (fata de 493).
Cu toate acestea insa, performantele dinamice nu sunt deloc rele: acceleratia
0-100 km/h se realizeaza in doar
5,4 secunde, in timp ce viteza maxima atinge
240 km/h.
Fireste, ele vor pali cu siguranta in fata unui eventual
GS-F, ce va fi construit pe baza viitorului GS (al carui debut se va consuma in 2010). Noul supersedan, asteptat in 2012, s-ar putea baza pe serviciile motorului V10 planuit pentru supercar-ul LF-A, in stare de peste
500 CP.
La fel ca si in cazul propulsorului lui M5, creatia inginerilor niponi va integra tehnologii preluate din Formula 1 si va veni in combinatie cu o versiune sportiva a
cutiei de viteze automate cu opt trepte, astfel incat ne asteptam la performante cu adevarat uluitoare