© 2024 Auto.ro
Segmentul SUV a patruns pe un drum ce nu pare a duce catre un final fericit, iar motivele se cunosc atat de bine incat nu mai e cazul sa le repetam. Totusi, in sectorul premium, lucrurile nu vor lua o turnura atat de tragica atat de brusc, chiar daca a conduce un Sport Utility puternic in ziua de azi este ca si cum ai da foc la planeta.
Noul Lexus RX, recent prezentat la Salonul Auto de la Los Angeles, stie pe de alta parte cum sa se fereasca de atari asociatii.
Noul concurent al lui BMW X5 si Mercedes M-Klasse pare a fi din start dezavantajat de faptul ca nu ofera o motorizare diesel, insa lipsa “motorinei” va fi din plin compensata de propulsia hibrid instalata pe versiunea RX 450h.
Sub capota acesteia regasim aceeasi motorizare V6 de 3,5 litri si 275 CP de pe varianta RX 350, insa aceasta intra in componenta unui sistem dual benzina/electric care functioneaza pe baza principiilor ciclului Atkinson.
Acesta dezvolta 295 CP (cu 27 CP mai mult decat vechiul RX 400h) si este chiar mai eficient decat predecesorul sau, inclusiv datorita tehnologiei de recuperare a energiei prin franare si faptului ca sistemul 4WD intra in functiune doar la nevoie (in majoritatea timpului, RX 450h este o masina cu tractiune fata).
Probabil, vom asista la o infruntare interesanta intre solutia lui Lexus si modelele diesel BlueTec de la Mercedes, desi, asa cum bine se stie, japonezii vor avea oricum in maneca traditionalul as al echiparii standard arhicolmplete.