Liniste asurzitoare
- 05/12/2006
-
Tags:
Porsche Cayenne
Dificil de gasit o persoana cu simt estetic care sa catalogheze
designul lui Porsche Cayenne drept frumos, dar, pe de alta parte, la
fel de greu este sa gasesti un personaj cu o situatie materiala
stralucita care sa nu aiba in plan achizitia unuia.
Succesul de care
s-a bucurat uriasul din Zuffenhausen a fost unul gigantic, practic
jumatate din vanzarile lui Porsche fiind acaparate de Cayenne – doar
pentru asta, toate pacatele de natura stilistica pot fi iertate.
Totusi, in ultimul an, coada facuta la showroom-urile constructorului
german s-a subtiat simtitor, astfel incat s-a simtit nevoia unui
facelift. Iar daca iti vine a spune ca am gresit decorand aceaste
pagini de web cu fotografiile vechiului model, nu o face totusi si pune
acest facelift atat de discret pe seama aceluiasi succes comercial de
povestit nepotilor lui Piech.
In premiera, cel mai masiv Porsche poate fi dotat cu sistemul Porsche Dynamic Chassis Control (PDCC), vital pentru tinerea sub control a ruliului si pentru ridicarea manevrabilitatii, agilitatii si stabilitatii la cote greu de atins cu ceva ani in urma, cu sistemul de management al tractiunii PTM (Porsche Traction Management, acesta distribuie in mod normal puterea motorului intr-o proportie de 38/62% fata/spate, dar la nevoie ambreiajul central multidisc poate muta intreaga forta pe oricare din punti) si cu sistemul de control al stabilitatii PSM (oferit standard pe oricare din cele trei versiuni, el include ABS-ul, asistenta la franare si sistemul de stabilitate la tractarea altor vehicule).
Cu ajutorul lor, Cayenne va fi mai sportiv ca niciodata, in timp ce agitatia schimbarilor de natura tehnica il vor aduce, probabil, in ipostaza de a nu avea adversar pe piata la acest capitol. Chiar si cu o caroserie ce trece totul sub tacere...