rss

Logan participa la Challenge Bibendum cu eco2 Concept

  1. 03/10/2007
Ok, masina noastra nationala nu va ajunge la Challenge Bibendum stampilata cu logo-ul Dacia, ci cu cel Renault, fiindca aceasta va fi masina care va reprezenta concernul francez la cel mai important concurs din lume dedicat salvarii planetei.

Ea are inscrisa pe caroserie emblema eco2, ceea ce inseamna ca respecta o serie de norme extrem de stricte referitoare la nivelul de poluare, norme stabilite chiar de Renault in acest an.

Regulile pe care trebuie sa le respecte orice masina Dacia sau Renault pentru a trece drept un produs eco2 sunt destul de simplu de enumerat, dar mult mai greu de respectat.

Pe scurt, este necesar ca ea sa fie produsa intr-o fabrica cu certificat de calitate ISO 14001, sa emita mai putin de 140 de grame de CO2 la fiecare km parcurs (daca nu, sa mearga cu biocombustibil) si sa fie 95% reciclabila, cu cel putin 5% din totalul plasticelor folosite in constructie provenite din procesele de reciclare.

Logan eco2 Concept se conformeaza fara probleme tuturor celor trei conditii, fiind un produs al fabricii de la Pitesti (certficata ISO 14001 inca din 2005), utilizand 8,3% plastice reciclate, avand o masa in proportie de 95% refolosibila si dispunand de un motor 1,5 dCi de 85 CP modificat sa mearga cu biodiesel (consum mediu 3,8 l/100 km), ce emite numai 97 g de CO2/km.

Evident, aceste realizari nu ar fi fost posibile fara un cumul de modificari la nivelul caroseriei, grupului motopropulsor si trenului de rulare. Cele care atrag in mod deosebit atentia se refera la introducerea unui nou sistem de injectie si a un set de pistoane modificate pentru imbuntatirea combustiei in camera de ardere, tratarea cu minutiozitate a tolerantelor si procesului de lubrifiere pentru a minimaliza frictiunile, setarea unor noi rapoarte in cutia de viteze, instalarea unui element aerodinamic pe plafonul masinii, a unui spoiler flexibil in fata si a unui spoiler modificat in spate (toate menite sa reduca coeficientul aerodinamic de la Cx 0,36 la Cx 0,29), precum si a unor anvelope speciale cu rezistenta redusa
la inaintare, produse de Michelin.

In plus, Logan Renault eco Concept, este echipat cu un indicator ce “spune” soferului cand trebuie schimbata treapta de viteza astfel incat masina sa consume si sa polueze mai putin, dar toate aceste masuri de salvare a planetei vor fi egale cu zero daca nu vom vedea macar o parte din ele si pe produsul de serie, intr-un viitor cat de cat apropiat.

Nu ca romanii s-ar inghesui sa plateasca in plus ca sa respire mai bine, dar poate altii da...
Vizualizari: 569