© 2024 Auto.ro
In ciuda numelui cat se poate de britanic, UK Garage este un importator de vehicule italian care, din cand in cand, face dovada unor aptitudini de tuner cu state vechi in domeniu.
Ultima lor isprava se numeste Lotus Extrema si are la baza un model Exige caruia i-a fost grefat un... motor V8!
Natural, inainte de instalarea monstrului cu opt cilindri, Exige a fost supus unor modificari intense, ce au vizat atat trenul de rulare cat si aerodinamica caroseriei. Spre exemplu, ecartamentul a fost sensibil latit, iar ampatamentul a crescut cu nu mai putin de 20 cm.
Apoi, suspensiile au fost ameliorate cu ajutorul unui kit Koni cu amortizoare Ohlins, in timp ce sistemul de franare de serie a fost inlocuit de unul semnat AP Racing. “Meniul” mai include un roll-cage complet, un extinctor si un sistem de inregistrare video.
Totusi, piesa de rezistenta a operatiunii de transformare a lui Exige se afla sub capota, iar UK Garage pune la dispozitie aici mai multe optiuni. Totul incepe cu un V8 LS3 de provenienta Chevrolet Corvette, oferit cu 420 CP sau 500 CP.
Fanii agregatelor de calibru greu pot opta pentru celebrul LS7 de 7 litri si 520 CP, intrat si in echiparea lui Corvette Z06, insa cei care doresc putere cu orice pret vor alege fara dubii monstruosul LS9 – V8-ul de 638 CP ce-l animeaza pe ZR1. In aceasta ultima forma, Extrema ajunge la 100 km/h in numai 2,9 secunde, la 200 km/h in doar 7 secunde si are o viteza maxima de peste 320 km/h.
Exista insa si clienti care isi doresc ceva mai multa putere de la Exige fara ca greutatea unui motor mai mare sa afecteze proverbiala agilitate a masinii; ca atare, UK Garage are in catalog si doua Extrema ultrausoare.
Prima vine echipata cu un motor V6 de 2,8 litri si 350 CP de origine GM, ce ii permite sa aiba o masa proprie de doar 850 kg. Si mai interesanta ni se pare insa versiunea “Superlight”: greutatea este de numai 750 kg, iar sub capota se afla un V8 compact a carui cilindree variaza intre 2,6 si 3,4 litri si putere intre 360 si 450 CP.
Compania italiana a pus un pret de minimum 66.000 de euro pe “capul” lui Extrema – o suma destul de modica daca stam sa ne gandim ca, indiferent de ce alegere va face in privinta motorului, proprietarul isi va completa colectia de masini cu unul dintre cele mai extreme produse Lotus din lume.