Mai multe detalii despre platformele globale Ford
- 28/08/2007
-
Tags:
Ford
Precum spuneam si in urma cu cateva zile, Ford planuieste sa reduca drastic numarul de plaforme tehnice folosite la nivel global, concomitent cu suplimentarea numarului de modele oferite. Acesta este doar o parte a strategiei lui Alan Mulally de a eficientiza procesul de dezvoltare al noilor masini si de a reduce costurile la nivelul intregului imperiu Ford.
Prima masina apartinand noului val este chiar viitorul model de clasa mica
Fiesta (anunata la Frankfurt e conceptul Verve), ce va fi vanduta in Europa, America de Nord si Asia. Dupa Fiesta vor urma cateva versiuni globale ale lui
Focus si
Fusion (cel de-al doilea urmand a se baza pe platforma lui Mondeo) si mai multe crossover-e si SUV-uri compacte, ce vor folosi partea tehnica a unor modele europene updatate (asa cum sunt Kuga si S-Max).
Astfel, pana in 2012, Ford se asteapta sa utilizeze doar 10 platforme principale pentru 70% din modelele propuse la nivel global, dintre care cele mai importante vor fi B2E (Mazda2), C1 (Mazda3, Volo S40, Ford Focus) si EUCD (Mondeo, S-Max), dar si inca doua baze tehnice cu tractiune spate, dezvoltate in Australia pentru un pick-up de dimensiuni mici si un sedan de clasa mare.