Prima oara il vom intalni la Frankfurt si nici pentru inceperea productiei nu va trebui sa asteptam foarte mult in plus.
Interesant e ca, desi va purta mandru sigla Ford, Ka, din punct de vedere
mecanic, este aproape identic cu nou lansatul Fiat 500 si, mai mult, va imparti pana si liniile de productie cu acesta.
Fata de generatia precedenta, care nu poate fi considerata un esec, modificarile sunt destul de radicale, odata pentru noua “inrudire” cu Fiat, dar si pentru
estetica cat se poate de diferita.
Adio linii preponderent rotunjite, intesate de mici muchii. Desi pozele spion sau diferitele randari ne prezentau variante cu 5 usi, este aproape sigur ca noul Ka, cel putin deocamdata, va avea
doar versiuni cu 3 usi.
La fel ca si in cazul lui Fiat 500, si Ka va avea o
varianta sportiva (un
ST), ce va fi propulsata de acelasi motor turbo, de 1.400 cmc si 135 CP.
Vor urma mai tarziu variantele cabrio, cat si un
hibrid ultra-economic. Aceasta apropiere tehnologica de Fiat a fost una nascuta din nevoie, initial Ka urmand sa fie construit pe platforma impartita de noua Fiesta cu Mazda2. Insa, aflat la demararea proiectului intr-o situatie financiara dezastruoasa (care intre timp sa mai ameliorat), Ford a preferat
ajutorul italienilor.