© 2024 Auto.ro
Pentru a fi desemnate "Masina anului in Europa", toate modelele noi lansate in ultimele douasprezece luni dinaintea premiului trebuie sa fie analizate dupa mai multe criterii de un juriu format din 60 de membri, veniti din 23 de tari.
Acestia puncteaza aspecte ca design, confort, siguranta, economie, manevrabilitate, performanta, functionalitate, efecte asupra mediului, satisfactia clientilor si desigur, pret.
Anul acesta, dupa o analiza complexa, specialistii au ajuns la concluzia ca cei sapte finalisti care sa se bata pentru titlul suprem merita sa fie Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW Seria 5, Citroen C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza si Volvo XC40. Desi au avut trei modele in lista extinsa (Arteon, T-Roc si Polo facelift), nemtii de la Volkswagen lipsesc din batalia finala.
Desigur, toate aceste sapte modele au sanse mari la castigarea prestigiosului premiu, insa cele trei favorite sunt fara indoiala noul Audi A8, privit ca fiind cea mai tehnologizata masina din istorie, BMW Seria 5 si SUV-ul suedezilor de la Volvo.
Unele voci sustin ca acesta din urma are cele mai multe avantaje, printre care faptul ca este complet nou si este un SUV (un tip de vehicul extrem de popular la momentul actual). Totodata, noul XC40 a primit foarte multe recenzii pozitive, in comparatie cu Citroen C3 Aircross sau Alfa Romeo Stelvio, care au mai fost desfiintate din cand in cand de unii critici.
Juriul va continua sa delibereze in urmatoarele 3 luni, urmand ca marele castigator sa fie anuntat pe 5 martie, cu o zi inainte de startul Salonului Auto de la Geneva.