Masina timpului
- 04/01/2007
-
Tags:
Road-book
Pentru a asigura echilibrul de sanse, dar si pentru reducerea vitezelor de top, organizatorii celei mai importante competitii de rally-raid din lume au impus in Dakar renuntarea la orientarea prin GPS si adoptarea traditionalelor road-book-uri.
Si pentru ca sistemul pus in practica anul trecut a dat roade, el a ramas in vigoare si in acest an, competitia punand din nou accentul pe rolul navigatorilor.
Intre startul si sosirea pe probele speciale,
sistemele GPS puse la dispozitie de organizatori
nu vor indica decit punctul cardinal urmat de concurenti.
Prin urmare, itinerariul ales de fiecare pilot va trebui urmarit gratie traditionalei
foi de parcurs.
"
Viraj de stinga peste 42 de kilometri, la trecerea pe linga un pneu pe jumatate ingropat in nisip", iata genul de indicatie tipica pentru "Biblia" copilotului, care poate cuprinde
pina la 150 de pagini de insemnari cu detalii despre capcanele traseului.
Sa recunoastem, o sarcina deloc usoara pentru veritabilele contingente ale celor de la
Mitsubishi,
Volkswagen,
BMW sau
Schlesser, care pornesc cu sanse sensibil egale in lupta pentru victoria in clasamentul general, dar si la categoria auto.