Masinile de lux sufera grav in caz de impact lateral!
- 17/08/2007
-
Tags:
Institutului de Asigurare a Sigurantei pe Autostrazi, Masini de lux
Acestea sunt concluziile Institutului de Asigurare a Sigurantei pe Autostrazi (IIHS) din SUA, in urma unor teste ce au presupus lovirea a sase masini de o bariera ce simula partea frontala a unui SUV sau a unei camionete la o viteza de 50 km/h.
Rezultatele, fiecare notate cu unul din calificativele “bun”,
“acceptabil”, “la limita” si “slab”, au fost destul de surprinzatoare.
Spre exemplu, mai toata lumea se astepta ca Volvo S80, care a castigat titlul de cea mai sigura masina din 2007 acordat de aceeasi institutie, sa fie unul din liderii acestui test (fapt care, de altfel, s-a si intamplat); pe de alta parte insa, nu stim cati ar fi vazut-o pe KIA Amanti printre cele mai bune masini din cele sase, alaturi de modelul suedez si o alta favorita al “competitiei”, Acura RL.
Cele mai mari surprize au venit insa de la Mercedes E-Klasse si Cadillac STS, care au reusit numai un “acceptabil”, dar mai ales de la BMW Serie 5, care a fost potcovit cu calificativul “la limita”, fiind penultimul in test. Practic, rezultatele i-au determinat pe cei de la IIHS sa traga si o alta conlcuzie, destul de nefericita pentru oamenii cu disponibilitati financiare generoase, care spune ca banii nu cumpara neaparat siguranta.
Cat despre posibilitatea de a muri dintr-un impact lateral, ganditi-va la asta: numai in 2005 in SUA, acest gen de accidente au fost pe locul doi ca frecventa dupa cele frontale, provocand moartea a 9.200 de pasageri…