© 2024 Auto.ro
Acum 100 de ani, Mazda era o fabrică de plută din Hiroshima până când Jujiro Matsuda, un industrialist, a preluat controlul companiei Toyo Cork Kogyo Co. Ltd în 1921. A transformat afacerea într-un producător de mașini-unelte și apoi de vehicule.
Primul model a fost un camion cu trei roți – Mazda-Go – care a ieșit la vânzare în 1931. S-a dovedit a fi popular și de aceea a fost îmbunătățit continuu, de exemplu, în 1938 a primit o transmisie cu patru viteze care a redus consumul de combustibil cu 20%. După al Doilea Război Mondial, producția de vehicule a fost reluată la doar câteva luni după bombardarea atomică a Hiroshimei.
În 1961, compania a semnat un acord de licență cu producătorul german NSU pentru a dezvolta și produce noul și compactul motor rotativ Wankel. Apoi, inginerii japonezi au reușit să realizeze imposibilul.
În 1967, moderna Mazda Cosmo Sport 110S a devenit prima mașină cu un motor rotativ. A fost începutul unei povești de succes, brandul lansând numeroase modele precum Mazda RX-7 și a vândut aproape două milioane de vehicule cu motor rotativ de-a lungul timpului. Mazda și-a dovedit abilitatea tehnologică și pe pistă, devenind prima companie asiatică învingătoare în cursa de 24 de ore de la Le Mans din 1991 cu Mazda 787B – singura mașină câștigătoare cu un motor rotativ.
Motorul rotativ Mazda a inspirat gama de motoare, transmisii, platforme și corpuri de mașini cu tehnologia Skyactiv, pentru a fi cât mai eficiente și a integra Jinba Ittai, conexiunea dintre om și mașină, în toate modelele Mazda.
În prezent Mazda are o gamă de modele proiectate cu Kodo – Sufletul Mișcării, conceptul de design care câștigă premii pe tot globul, iar brandul va continua să provoace convenționalul odată cu lansarea primei mașini electrice a companiei, Mazda MX-30.
Un model pentru viitor, care, de asemenea, respectă trecutul Mazda, cu o cabină cu finisaje din plută ecologică, în amintirea începuturilor umile ale companiei ca Toyo Cork Kogyo.
"Pe
măsură ce ne uităm la următorii 100 de ani, vom continua să ne
provocăm să creăm produse, tehnologii și experiențe unice pe
care clienții noștri le apreciază atât de mult", a declarat
președintele și CEO Akira Marumoto.