Mazda Nagare: 2020 este acum
- 04/12/2006
-
Tags:
Los angeles, Mazda, Nagare
Dintre conceptele lansate la salonul de la Los Angeles, cea mai recenta
creatie a casei Mazda, Nagare, a fost in centrul atentiei. Pornind de
la numele sau, care inseamna "curgere" in limba japoneza, echipa de
designeri din Statele Unite a cautat sa-i dea o identitate vizuala
bazata pe ideea de miscare.
"Am inceput sa studiem miscarea si efectele
ei in natura: modul cum vantul modeleaza nisipul, cum valurile
traverseaza oceanul sau curgerea lavei pe versantii unui munte”, a
declarat Franz von Holzhausen, responsabilul acestui proiect,
continuand: “Noi nu cream concepte bazate doar pe fantezie. Dezvoltam
aceste idei pentru a arata cu ce dorim sa iesim pe piata in viitor".
Mazda este unul din constructorii care lanseaza la saloane concepte care intr-adevar merita atentia. Doar in perioada 2005-2006 am avut ocazia sa vedem patru astfel de prototipuri care au dat intreaga masura a valorii diviziei sale de design: Sassou (Frankfurt 2005), Senku (Tokyo 2005), Kabura (Detroit 2006), iar la Los Angeles – modelul Nagare. Seria lor nu se va opri insa aici.
Laurens van den Acker, noul director al departamentului de design global al
Mazda, declara: "Am ales sa incepem cu viziunea. Nagare este o sculptura pe roti, reprezentand conceptia noastra despre cum vor arata automobilele noastre in anul 2020.
Conceptul pe care il vom prezenta la Detroit va fi suficient de practic pentru a fi produs in urmatoarea decada, in timp ce modelul programat pentru Geneva, care se afla inca in statiul de dezvoltare, va incorpora o idee de design pe care dorim sa o implementam in viitorul foarte apropiat".