La lansarea
editiei speciale 722,
Mercedes a specificat foarte clar ca aceasta cifra nu vine de la
numarul de cai scos de inima supraalimentata de sub capota, ci de la numarul
300SLR-ului castigator in cursa
Mille Miglia din
1955, semnificand ora la care
Stirling Moss si copilotul
Denis Jenkinson au avut startul.
Patronul lui
Renntech stie insa cativa oameni care ar fi dorit ca
722 sa insemne
722 CP...
Hartmut Feyhl, caci despre el este vorba, a lucrat in staff-ul lui
AMG vreme de 12 ani pana cand a luat decizia sa-si creeze propriul
atelier de tuning, numit
Renntech Performance.
Asadar, omul stie cate ceva despre cum se modifica un Mercedes, dar, mai important, e convins ca va gasi clienti care sa se laude ca acea cifra inseamna altceva pe masinile lor. „Pentru majoritatea oamenilor
650 CP sunt probabil suficienti, dar la un moment dat vezi acel <722> pe masina si incepi sa iti doresti 722 CP”, a declarat germanul.
Ca urmare, echipa sa s-a pus pe treaba, si, in urma inlcouirii intercooler-elor si a pompei aferente (aceasta are o capacitate de doua ori mai mare decat cea de serie), a rezultat un motor in care temperaturile la admisie sunt cu 10 grade mai mici.
De aici rezulta
posibilitatea cresterii presiunii de alimentare si deci atingerea „magicului” sapte-doi-doi, Herr Fehyl avand grija sa marcheze diferentele dintre serie si special cu un set de
jante de 20 de inch cu
10 spite.
Pacat – cele care imitau palele unei
turbine erau mai frumoase.