rss

Mega Merc: Brabus SV12 S Biturbo Coupe

  1. 16/05/2007
  2. Tags: Mercedes sv12 s biturbo coupe
In spatele acestui nume interminabil se ascunde ultimul TGV pentru sosele al constructorului din Bottrop, bazat pe coupe-ul clasei S.

De fapt, monstrul lui Brabus mai are putine in comun cu un CL600, cel mai celebru tuner neoficial Mercedes afirmand ca acesta este cel mai rapid coupe de tip GT din lume.

Si e destul de greu sa ii contrazici, mai ales ca din motorul original nu a mai ramas mare lucru: Brabus a instalat un nou arbore cotit cu o cursa mai lunga, a alezat cilindrii pana cand capacitatea a sarit de la 5,5 la 6,3 litri si a montat un set de pistoane speciale.

In plus, au fost montate galerii de evacuare noi, vechile tuborcompresoare au lasat locul unora mai performante, in timp ce un intercooler foarte eficient l-a dat la o parte pe cel de serie.

In urma acestor operatiuni, practic aceleasi pe care le suporta un S600 sau uluitorul Rocket, au rezultat 730 CP si un cuplu care ar putea rasuci un sequoia ca pe o biata surcica: 1.320 Nm.

Totusi, pentru ca atatia newton-metri nu garanteaza ca va lasa in toate calitatile constructive cutia automata cu cinci trepte sau mecanismele trenului de rulare, Brabus a decis ca numarul lor sa fie limitati electronic la “doar” 1.100 Nm.

Chiar si asa, uriasul Mercedes va pulveriza aproape orice adversar, fie ca el se numeste Maserati Gran Turismo, Aston Martin DB9 sau Bentley Continental GT: sprintul 0-100 km/h se face in patru secunde, la 200 km/h se ajunge dupa alte 7,9 secunde, iar viteza maxima este limitata electronic la 340 km/h.

Evident, Brabus nu a uitat sa inhibe orice forma de provocare aiuristica inca din fasa, S V12 S fiind recognoscibil de la o posta multumita unui kit de caroserie ce include prezenta a patru jante de pana la 21 de inch si a unui eleron aflat in prelungirea portbagajului, precum si a unui kit de coborare a suspensiei pneumatice ABC, ce “lasa” masina cu 25 de mm.

Totusi, daca vreun inconstient indrazneste ceva, dupa papara administrata pe timpul acceleratiilor, soferul unui asemenea juggernaught ar mai putea preda o ultima lectie: cea a unei perioade de franare extrem de eficiente, multumita unui sistem ce aseaza in prim plan discuri de 380 mm pe fata, actionate de etrieri cu 12 pistonase. Brr…
Vizualizari: 1003