© 2024 Auto.ro
Pentru galerie foto click aici:
Text: Florin Oprea; Foto: Mercedes-Benz
In martie anul acesta a intrat in productie Mercedes-Benz Sprinter NGT (Natural Gas Technology). In plus, fata de un nivel de emisii mult mai mic, Sprinterul NGT impresioneaza printr-un cost foarte mic al intretinerii.
Tinand seama de puterea motorului, acest lucru se traduce print-un cost de doua ori mai mic al consumului propulsorului pe gaz natural decat al omoloagelor acestuia alimentate cu benzina sau diesel. In plus, in multe tari europene, cei care isi achizitioneaza autovehicule pe gaz natural pot beneficia de scutiri de taxe sau de anumite subventii. In Romania, momentan, infrastructura nu permite alimentarea cu gaz natural comprimat (Natural Gas Tehnology), dar posesorii de autovehicule cu motor NGT, in sud-vestul tarii, au posibilitatea de a alimenta din tarile vecine.
Motorul este unul cu patru cilindri, alimentat diesel, de 1,8 litri cilindree – o caracteristica Mercedes-Benz intalnita mai ales in cazul autoturismelor. Datorita si supraalimentarii mecanice cu un compresor, motorul poate furniza o putere de 156 CP, si un cuplu maxim de 240 Nm, indiferent daca motorul functioneaza pe gaz sau diesel. Echipamentul standard a lui Sprinter NGT include transmisie manuala in 6 trepte, iar ca echipament special, poate avea transmisie automata cu un convertizor de cuplu folosit ca element progresiv.
Sprinter NGT cu aprobarea EEV
Doritorii care urmaresc o varianta Mercedes- Benz Sprinter NGT ecological, pot comanda acum versiunea EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle). EEV este existent in cazul autovehiculelor monovalente, adica cele care dispun de un rezervor in plus, de maxim 15 litri. Acest aspect reduce greutatea autovehiculului. Nu exista o optiune care sa schimbe folosirea alternativa diesel-gaz. Dieselul este folosit strict in cazul pornirii, ceea ce inseamna ca Sprinterul NGT EEV functioneaza aproape permanent cu optiunea mai ieftina, gazul.
Sprinter-ul NGT cu alternativa unui sistem bivalent de motorizare
Mercedes-Benz ofera pentru Sprinter NGT un sistem bivalent de motorizare, ceea ce inseamna ca motorul functioneaza si pe diesel, oferind o autonomie de aproximativ 1.200 de kilometri.
Pentru a optimiza spatiul, toate modelele Sprinter-ului NGT au rezevorul de gaz montat sub podeaua masinii. La Sprinterul de 3,5 tone se pot monta pana la 6 rezervoare de maxim 46 de kilograme sau 294 de litri, iar modelul GVW de 5 tone poate avea si trei rezervoare cu o capacitate totala de 39 de kilograme sau 246 de litri. In plus, fata de alinierea la standardele de siguranta specifice autovehiculelor pe gaz natural, Sprinterul NGT a promovat cu succes si o serie de probe si teste efectuate in cadrul companiei. Ca rezultat, acesta poate fi parcat fara nici o temere in garaje subterane sau transportat cu bacul fara a intampina vreo problema.
Sprinterului NGT este disponibil in mai multe variante si poate avea diferite tipuri de sasiu atat pentru modelul standard Sprinter 316 NGT, furgonul GVW de 3,5 tone, precum si pentru diferitele microbuze si utilitarele camion.