Carlsson planuia o interpretare proprie a versiunii break
C-Klasse inca dinainte ca masina sa fie dezvaluita oficial de catre
Mercedes, insa nu a dorit sa elibereze acest lup in haine de oaie inainte ca absolut toate testele sa confirme ca e gata sa ajunga in garajele clientilor.
Tunerul ofera o lista imensa de modificari, de la cele aferente componentei mecanice la cele de muscularizare a caroseriei, insa germanii insista pe programele ce transforma aproape orice C-Klasse
T-Modell diesel intr-un model familial foarte rapid.
Tehnologia de upgradare a propulsoarelor diesel de la Mercedes este botezata
C-Tronic si aduce, in medie, un plus de putere de aproximativ 20% pentru orice propulsor cu aprindere prin compresie folosit in gama constructorului din
Stuttgart, de la A la S-Klasse. In esnta un program de modificare a parametrilor de functionare a chip-ului de management, C-Tronic propune, spre exemplu, 204 CP pentru
C220 CDI, in loc de 170 si un cuplu maxim de 480 Nm in loc de 400 Nm.
Rezultatele se vad imediat in performantele dinamice: timpul necesar accelerarii masinii de la 0 la 100 km/h este micsorat cu o secunda (7,9 secunde in loc de 8,9), in timp ce repriza de la 80 la 180 km/h se face intr-un timp mai mic cu sapte secunde(!). Si mai intersanta este insa calibrarea CD32, aferenta lui
C 320 CDI T-Modell, care suplimenteaza herghelia diesel-ului de 3,2 litri V6 cu 42 CP si 102 Nm, rezultand 269 CP si 612 Nm (ultimii disponibili pe o plaja de turatie cu minma la 1.600 rpm si maxima la 2.300 rpm).
Cu un asemenea combi vei ajunge la 100 km/h in numai 6,9 secunde (o secunda mai rapid decat varianta de serie), insa numai daca sistemul de monitorizare a temperaturii lichidului de racire o va permite (acesta asigura plusul de putere doar daca fluidul respectiv are o temperatura intre 65 si 100 de grade Celsius).
Carlsson nu a uitat insa de exteriorul masinii, asupra caruia a efectuat o serie de modificari menite sa reduca rezistenta la inaintare. Aproape instantaneu ieste in evidenta spoilerul frontal profilat aerodinamic, cu largi prize de aer, difuzorul spate menit sa creasca forta deportanta in zona puntii posterioare, kit-ul de suspensie ce a coborat garda la sol cu cativa centimetri si setul de roti cu jante de 19 inch, incaltate cu anvelope ultralate
Dunlop SP Sport Maxx.
Si stiti care e partea cea mai buna? Ca nu te vei gandi niciodata ca acest
“TGV” de sute de CP si Nm este, de fapt, mai economic si mai nepoluant cu 10% decat un C-Klasse T-Modell de serie...