© 2024 Auto.ro
Mercedes C-Klasse este echipat standard cu airbag-uri frontale duale, airbag-uri laterale si de tip cortina, centuri de siguranta pretensionate cu limitator de efort pentru toate locurile, sistem inteligent de avertizare centura, ABS, ESP si BAS. Modelul german a obtinut punctaj maxim, adica 5 stele, la capatul mai multor sesiuni de teste.
IMPACT FRONTAL. Habitaclul nu se deformeaza in timpul impactului, in timp ce capul si toracele soferului au fost retinute foarte bine de centura de siguranta si de airbag. De asemenea, datorita designului de sub bord, genunchii si femurii ambilor ocupanti ai locurilor din fata au fost protejate impotriva obiectelor periculoase patrunse in interiorul masinii. Asta demonstreaza ca C-Klasse ar trebui sa ofere protectie similara ocupantilor masinii, indiferent de gabaritul lor si de locul ocupat in masina.
IMPACT LATERAL. Airbag-urile montate de Mercedes in portiere cu functionat eficient si au protejat abdomenul, pieptul si pelvisul soferului, insa au fortat bratul acestuia.
PROTECTIA COPIILOR. Optional pe C-Klasse este oferit un sistem care recunoaste automat cand un copil este asezat intr-un scaun montat invers pe locul din dreapta fata si dezactiveaza airbag-ul, care in caz de accident l-ar putea rani. In timpul testului, masina nu a beneficiat de acest sistem, astfel ca scaunul pentru copil nu a putut fi montat pe scaunul din dreapta soferului deoarece airbag-ul nu poate fi dezactivat manual. Sistemele de retinere pentru copil au functionat bine la impactul frontal, in timp ce prezenta ISOFIX-ului nu era clar semnalata.
PROTECTIA PIETONILOR. La nivelul spoilerului, masina a punctat excelent in ceea ce priveste protectia picioarelor pietonilor, nu si la nivelul capotei motorului. Multe dintre zonele partii frontale a masinii ar putea cauza leziuni la picioarele pietonilor, in timp ce adultii pot suferi leziuni la nivelul capului din cauza capotei profilata.
Protectie adult:
Protectie copil:
Protectie pieton: