Mercedes isi va extinde gama cu doua noi versiuni a limuzinei de clasa mare E-Klasse, anume E 350 CGI si E 320 Bluetec.
Primul foloseste motorul V6 de 3,5 litri cu injectie directa si sistem de injectie piezo-electrica vazut pentru prima data pe CLS 350 CGI, in timp ce cel de-al doilea este deja celebru, fiind considerat cel mai curat motor diesel din lume.
E 350 CGI dezvolta cu 20 CP si 15 Nm mai mult decat un E 350 (asadar, 292 CP si 365 Nm), dar, totodata, consuma cu 10% mai putina benzina, multumindu-se, in medie, cu doar
8,7 litri/100 km.
Ca performante, el este aproape la egalitate cu versiunea echipata cu motorul “normal”, inregistrand o viteza maxima identinca (
250 km/h, limitata electronic) si o acceleratie pana la 100 km/h cu doar 0,1 secunde mai buna (6,8 secunde in loc de 6,9).
In ceea ce-l priveste pe
E 300 Bluetec, acesta este echipat cu dieselul de trei litri V6 cu celebra tehnologie de reducere a nivelului noxelor bazata pe uree, ce dezvolta 211 CP si un cuplu imens, de
540 Nm.
Acceleratiile sunt impresionante, marelui sedan fiindu-i suficiente 7,2 secunde pana la “suta”, in timp ce herghelia anterior mentionata este suficient de numeroasa pentru o viteza maxima de 244 km/h; totusi, marele atu al propulsorului, pe langa emisiile poluante reduse, este consumul mediu de combustibil, cifrat la doar
7,2-7,5 litri/100 km.