© 2024 Auto.ro
Look-ul de veteran caruia patria ii datoreaza totul si varsta pe care nici o masina din ziua de azi nu o va mai atinge vreodata ii confera lui Mercedes G-Klasse imaginea unui personaj pe care il adora un intreg cartier: cand se apropie o aniversare importanta, toata lumea vrea sa ii faca un cadou.
Anul acesta implineste 30 de ani, iar Brabus a acceptat rolul invitatului-problema: la Geneva, ii va darui un bax de "Viagra".
Si nu va ganditi ca este la prima isprava de acest gen: in urma cu cativa ani, tunerul din Bottrop instala sub capota tot-terenului din Stuttgart un motor V12 de peste 600 CP si 1.000 Nm, operatiune in urma caruia masina devenea cel mai puternic model off-road din lume.
De parca cineva ar fi indraznit sa atenteze la acest titlu - OK, un oarecare nabab din Dubai si-a comandat un Nissan Patrol de 1.000 CP, insa noi nu prea credem in produsele unicat -, Brabus a hotarat ca e vremea ca stacheta sa fie inaltata la un alt nivel; ca urmare, inginerii sai au luat vechea misiune de la capat, schimband reperele pe masura ce inaintau cu lucrul si ajutand monstrul mecanic sa-si consolideze tronul sub capota "Ghe"-ului.
Metodologia este deja binecunoscuta de fanii companiei germane: se ia un motor V12 de pe un Mercedes S600 si se arunca aproape tot, mai putin blocul. Urmeaza o actiune de alezare in urma caruia capacitatea cilindrica creste de la 5,5 la 6,3 litri, apoi se instaleaza noile componente in prealabil dezvoltate in-house (arborele cotit, pistoanele, chiulasa, cele doua turbocompresoare, intercooler-ul si sistemul de evacuare).
Totul se incheie cu fazele de testare, in urma carora oamenii in halate noteaza impasibili cateva cifre cu care s-ar fi putut aprecia, la fel de bine, dimensiunea Armaggedon-ului: 700 CP la 5.100 rpm si 1.320 Nm la 2.100 rpm. Inca cateva calcule si cineva se sperie: cei 1.320 Nm trebuie totusi tinuti in lesa pentru a nu devora transmisia automata cu cinci trepte, asa ca la roti vor ajunge "numai" 1.100 Nm. Intr-adevar, iata o schimbare notabila...
Urmeaza la aparat trenul de rulare al lui G-Klasse, la fel de robust ca Stanca Gibraltarului dar totusi complet strain intr-un post de lucru ce ii cere sa suporte o acceleratie 0-100 km/h in 4,3 secunde si o viteza maxima limitata electronic la 240 km/h (fara limitator, G V12 S Biturbo poate atinge 260 km/h).
Practic, rotile cu jante Monoblock VI de 21 de inch diametru (clientii pot alege intre 10 modele, cu dimensiuni cuprinse intre 20 si 22 inch) reprezinta doar epilogul povestii de recalibrare a arcurilor si amortizoarelor, mascand totodata un sistem de franare extrem de performant necesar a opri avantul supercar-ului cu aerodinamica de zid.
La Brabus nu ajungi insa doar pentru ca ai nevoie de totii caii putere, ci si pentru pachetele de individualizare a habitaclului in urma caruia acesta ajunge sa concureze de la egal la egal cu maestrii domeniului (Rolls-Royce, Bentley, Maybach - va puteti gandi la oricare din ei). Inainte sa strangi in maini volanul, faci un pas peste pragurile stantate cu logo-ul Brabus iluminat, dupa care privirea iti coboara pe vitezometrul gradat pana la 280 km/h.
Cea mai fina piele din lume - prelucrata manual - finalizeaza procesul clasic de innobilare al interiorului, dupa care ii poti intreba si pe copii ce doresc: un sistem audio de ultima generatie, un TV tuner, o consola de jocuri conectata la monitoare de opt inch montate in tetiere sau, evident, toate la un loc.
Punem pariu pe ultima optiune, mai ales daca sunt suficienti de mari sa constientizeze faptul ca tati e dispus sa cheltuie cel putin 379.000 de euro pe o masina...