© 2024 Auto.ro
In ziua de azi, un SUV, indiferent de dimensiuni, trebuie sa fie economic pentru a fi pe placul cumparatorilor. Mercedes a inteles cel mai bine acest deziderat si propune primul motor cu patru cilindri montat sub capota unui SUV full-size.
Chiar si cei mari si puternici trebuie sa se adapteze vremurilor. Prima generatie a lui M-Class, lansata in 1997, a reprezentat un succes inca din primul moment. A fost primul pas in clasa SUV-urilor premium al unui constructor european si acesta a reprezentat un avantaj in sine. Instantaneu, a devenit un simbol al bunastarii, statut de care se bucura pana astazi.
Diferenta fata de acum aproape un deceniu si jumatate este concurenta acerba care vine nu numai din partea competitorilor directi, ci mai ales de la SUV-urile compacte care au aparut precum ciupercile dupa ploaie. Practic, nu mai exista salon auto international unde sa nu apara cate un nou SUV mic sau vreun concept care sa anunte un astfel de model. Mercedes nu putea ramane indiferent si, putem spune cu certitudine, a reactionat suficient de rapid pentru ca vedeta sa sa nu-si piarda din atractivitate.
Plasarea sub capota a dieselului de 2,2 l a venit ca o mutare naturala, dupa ce acelasi propulsor a fost considerat suficient de puternic si rafinat pentru S-Class si CLS. Daca ne uitam prin curtile vecinilor, constatam cum cei mai importanti concurenti directi nu au ceva similar in materie de motorizari, deci ML este iarasi un deschizator de drum.
Citeste mai mult pe www.amsonline.ro