Cei mai documentati dintre voi probabil ca isi amintesc de
conceptul Mercedes SLA prezentat tocmai in
2000 la
salonul auto de la Detroit, micul roadster de numai
3,77 m lungime construit utilizand multe componente tehnice preluate de la
A-Klasse si al carui “nas” proeminent facea referire la conceptul
Vision SLR, lansat cu un an in urma.
Ei bine, daca sertarasul memoriei s-a deschis, tineti-l asa, pentru ca marca din
Stuttgart are de gand sa realizeze o
versiune de serie a acestei masini.
Mercedes se afla in aceste momente prinsa intre
ciocan si nicovala, cautand solutia de a face parte, in acelasi timp, din
doua tabere aparent antagonice: cea a producatorilor
premium si chiar exclusivisti si cea a constructorilor generalisti, cu o gama extrem de variata de modele.
Marca de lux a grupului
DaimlerChrysler incaseaza de ceva vreme bobarnace din partea publicului din cauza incapatanarii de a continua productia unor masini consideate sub standardele si ambitiile sale – am numit aici A-Klasse si
B-Klasse –, insa Mercedes vrea sa le dovedeasca tuturor ca acest gen de produse merita sa poarte pe capota
steaua in trei colturi.
Ca urmare, vor exista noi generatii ale ambelor modele, ce vor fi insotite de o versiune de serie a lui SLA gata sa aduca un plus de imagine acestui duo de “pitici”.
Interesant este ina si zvonul conform caruia atat A-Klasse, cat si B-Klasse, urmeaza sa se schimbe radical in viitor. Conform acestuia, cele doua MPV-uri (deci si viitorul SLA) vor folosi multe componente de la recent lansatul C-Klasse, ceea ce inseamna un sasiu mai sportiv si, mult mai important, tractiune spate si motoare longitudinale.
Daca acestea se vor adeveri, vom cunoaste probabil o noua dimensiune a vorbei “mic si al naibii”, o asemenea configuratie urmand a permite inginerilor Mercedes sa monteze
propulsoare mult mai puternice decat in prezent si sa coboare
centrele de greutate ale masinilor astfel incat sa experimentam
momente magice pe viraje.
Un Mercedes care sa scoata untul dintr-o Mazda
MX-5? Chiar va rugam!