© 2024 Auto.ro
Inca din momentul in care prelata a fost indepartata de pe conceptul F700, adus la Salonul Auto de la Frankfurt 2007, a fost cat se poate de clar ca Mercedes este foarte serios (si va deveni si mai si) in privinta ecologiei.
Si nu neaparat aceasta impozanta limuzina de lux echipata cu un motor mai degraba potrivit clasei compacte demonstra asta, ci multimea de modele “verzi” asezate inaintea ei pe un podium desenat precum un drum. Nemtii ne dau acum cateva indicii despre destinatia sa finala.
Nu exista cale de scapare pentru nimeni: masinile trebuie sa devina mai eficiente si mai putin poluante fie ca asa doreste Uniunea Europeana, fie ca asa dicteaza in mod indirect interesele OPEC-ului.
Cele mai lovite de soarta par a fi marcile germane, avand in vedere inclinatia deosebita pe care o au pentru modele mari si puternice; totusi, ambitia de a fi cei mai buni in sectoarele premium (si nu numai) i-a ajutat sa experimenteze si sa dezvolte noi tehnologii, tot acel know-how putand acum fi folosit la crearea unor produse “eco-friendly”.
Este si cazul lui Mercedes, o companie care nu mai are nevoie de nici o prezentare si care, recent, a dezvaluit cum isi va indeplini misiunea in anii care urmeaza.
Obiectivul principal al celui mai vechi producator auto din lume este unul pe cat de simplu de inteles, pe atat de greu de dus pana la capat: dezvoltarea si producerea unei game de modele ecologice care sa nu stirbeasca cu nimic prestigiul marcii in ceea ce priveste mobilitatea si luxul.
Una dintre cele mai populare metode va ramane implementarea cumulului de masuri reunite sub titulatura BlueEfficiency, ce urmaresc imbunatatirea aerodinamicii masinilor, crearea unor caroserii cu mase reduse si, evident, focusarea asupra sistemelor de ameliorare a eficientei si consumului motoarelor diesel.
In final, constructorul din Stuttgart mizeaza pe o reducere a consumului de combustibil de aproximativ 12% - o cifra care, fie vorba intre noi, poate fi considerata un bun inceput.
Viitorul apartine insa masinilor 100% ecologice, propulsate indeobste de motoare electrice alimentate de baterii pe care, cu doar doua decenii in urma, le-am fi considerat de subiect de film SF. Poarta catre aceasta lume considerata azi ideala va fi deschisa de catre vehiculele hibride, iar Mercedes este un constructor pregatit si la acest capitol: S400 BlueTec Hybrid, prima masina cu propulsie hibrida ce va folosi in serie o baterie litiu-ion, demonstreaza din plin acest lucru.
Programata pentru 2009, limuzina va fi propulsata de un tandem motor V6 pe benzina (279 CP)/motor electric (20 CP, 160 Nm), care o va ajuta sa obtina un consum mediu de doar 7,9 litri/100 km si, mai important, un nivel al emisiilor de CO2 de doar 190g/km.
Totusi, germanii nu au uitat de traditia si farmecul inegalabil al motorului cu aprindere interna, astfel incat vor “stoarce” tot ce se poate din aceasta inventie veche de doua secole inainte ca inevitabilul – o lege pro zero emisii poluante, care sa o scoata definitiv din circulatie – sa se produca.
Diesotto, motorul care combina avantajele motoarelor diesel si pe cele ale agregatelor consumatoare de benzina, este o buna dovada in acest sens. Ceea ce ne aduce din nou la F700 – un concept mai luxos ca un Maybach propulsat de un “motoras” de numai 1,8 litri dar care, gratie acestei tehonologii, dezvolta 238 CP si 400 Nm, multumindu-se totodata cu un consum de doar 5,3 litri de benzina la fiecare 100 km.
In consecinta, emisiile poluante abia daca le depasesc pe cele ale unei Toyota Prius, cifrandu-se la doar 127g de CO2/km.
Drumul catre “mantuire” e lung si anevoios, insa Mercedes tocmai l-a mai iluminat putin, facandu-l ceva mai vizbil. In acest fel, fani si analisti deopotriva vor putea vedea cat de priceputi sunt germanii in ocolirea gropilor...