Japonia este o piata atipica din mai multe puncte de vedere. De exemplu, exista o nisa de cumparatori care apreciaza la maxim monovolumele discrete la exterior, dar super-luxoase la interior.
Pentru a acoperi aceasta cerere destul de consistenta, Mercedes a prezentat, la Salonul Auto de la Tokyo, Viano X-Clusive.
Astfel de masini sunt o ciudatenie doar pentru noi, europenii, pentru ca in
Tara Soarelui Rasare mai multi concurenti se bat aprig pentru gratiile clientilor, cum ar fi
Toyota sau
Nissan. Insa acum intra in imagine germanii, care au facut toate eforturile posibile ca sa-si umileasca concurenta.
In acest sens exteriorul este mult mai sportiv decat modelele similare, caracterizat fiind de pragurile proeminente, spoilere agresive sau
jantele de 18 toli (dotate cu pneuri de 245/55).
Toate aceste elemente il fac o prezenta ce, cu siguranta, nu va trece neobservata, in sensul bun al cuvantului.
In ceea ce priveste motorizarile, ele sunt doua la numar: un diesel de 3 litri, cu 204 CP, respectiv o "benzina" de 3.500 cmc si 272 CP, ambele cu arhitectura V6.
Aceasta din urma ii confera lui X-Clusive performante bune pentru aceasta categorie,
acceleratia 0-100 km/h fiind de doar 9,5 secunde.
Desi arata mai bine decat oponentii sai, accentul la X-Clusive a cazut tot asupra habitaclului, unde toate scaunele sunt acoperite cu
alcantara, iar in spate pasagerii stau in jurul unei mese, fata-n fata.
Senzatia de confort este mai accentuata decat intr-un S-Klasse, mai ales ca suspensiile pneumatice au si o functie ce
elimina oscilatiile verticale ale caroseriei, deci ceaiul sau tariile fine nu se vor varsa pestre contractele de miloane de yeni...
X-Clusive va intra in productia de serie in doua variante: cu ampatement scurt si lung (lungimea totala variaza intre 4,75 si 4,99 metri) si, pe langa culoarea neagra, va putea fi comandat si in argintiu.
Se pare ca, intr-un final, noul produs Mercedes va ajunge si in
Europa sau
SUA, dar nu se cunoaste inca o data exacta.