rss

Mercedes vine cu patru GLK bizare la SEMA

  1. 31/10/2008
  2. Tags: Brabus, GLK, Mercedes, Renntech, Sema

Dintotdeauna, prezenta lui Mercedes la SEMA a insemnat limuzine de lux si SUV-uri “pimpuite”, iar editia din 2008... ei bine, nu ar avea de ce sa fie altfel.

Si nu va fi: constructorul din Stuttgart a contractat patru tuneri pentru a se ocupa de designul si mecanica lui GLK, cel putin doi dintre ei mergand – pentru gusturile noastre – un pic cam prea departe.

Priviti de exemplu creatia celor de la Boulevard Customs, usor recognoscibila din cauza lipsei acoperisului. Abia daca aduce aminte de un GLK si asta pentru ca arata ca un experiment de laborator complet ratat, despre care nu stii ce sa contesti mai repede: partea frontala croita parca pe mulajul fetei unui mops, parbrizul cat geamul unui ghiseu din Gara de Nord, profilul de cada sau jantele de 26 de inch, ce ar parea prea mari si pe o basculanta de mina.

Sigur, nu ne facem griji in privinta appealului: dat fiind faptul ca va fi prezentata intr-un oras in care te poti casatori si intr-o cabina telefonica, publicul o va adora.

Ceva mai normala este versiunea cu look de off-road-er gandita de Legendary Motor Cars, numita pompos Four Corners Rock Crawler. Nu va cuceri nici un pisc din Muntii Stancosi, insa arata de parca ar fi gata sa o faca si asta e tot ce conteaza; in plus, pe langa obisnuitele accesorii necesare cataratului, GLK-ul lui Legendary Motor Cars are si un winch ce ii ajuta pe skateboarder-i sa isi demonstreze talentul in arta alunecarii pe bare de metal.

Singurul dintre cei patru muschetari de la standul Mercedes “ce va tace si face” va fi GLK Widestar, iar motivul pentru care nu va avea nevoie de zorzoane si tinichele cromate pentru a-si demonstra potentialul este cat se poate de simplu: nu a fost pregatit de un tuner american.

Nemtii sunt nemti pana la capat, asa ca la SEMA trebuia sa fie si un Brabus, mai ales ca motorul de sub capota este un turbodiesel Bluetec pe care americanii se vor obisnui repede sa il adore. Nu stim deocamdata cat va produce agregatul V6 de trei litri, insa promitem sa revenim cu informatii de indata ce vor “transpira”.

Am lasat la urma cel de-al doilea candidat la titlul de “Ciudatenia anului” si asta pentru ca, desi mult mai inspirat decat masina lui Boulevard Customs, nu reuseste sa ne convinga sub nici o forma ca ar putea stabili un nou record la Pikes Peak.

RENNTech, tunerul care a adus-o in acest stadiu "estetic", a incercat sa-si sprijine punctul de vedere privind sursa de inspiratie cu un eleron cat o aripa de Boeing si cu un bodykit ce ne aduce aminte de masinile de raliu din Grupa B; totusi, din anumite unghiuri, nu putem sa nu ne gandim si la o Dacie 1300 break “tunata” in fata blocului.

Iar asta e prea mult. Sau prea putin...

Vizualizari: 1981