Micile nebunii: Toyota Aygo Crazy
- 13/06/2008
-
Tags:
Aygo crazy
In ciuda faptului ca arata si are dimensiunile unei masini pe care nu o vei misca din loc decat daca ii intorci cheita, Toyota Aygo este o masina desteapta.
Ieftina, suficient de simpatica si de bine construita incat sa-i atraga chiar si pe cei mai mofturosi clienti din Vest, mini-ul dezvoltat in cadrul unui joint-venture cu grupul PSA are deja un succes asigurat, chiar daca ii lipseste acea doza de “rautate necesara”. Doar pana in iulie.
Aceasta este luna in care va debuta Salonul Auto Britanic si, printre atatea exponate pline de interes – nu uitati, vorbim de evenimentul care va gazdui lansarea lui Ford Focus RS –, vom vedea si un concept car bazat pe Aygo, numit sugestiv “Crazy”.
Toyota o defineste simplu drept o masina pentru pasionatii pilotajului, eliberata de orice ajutor de natura electronica. Iar japonezii nu glumesc: Crazy Concept nu are nici serovdirectie si nici ABS, astfel incat este foarte probabil ca, la volanul ei, sa te simti precum intr-un kart carosat.
De fapt, nu. Nu pentru ca un kart nu are un motor de 1,8 litri VVT-i folosit odinioara si de Toyota Celica, ajutat de un turbocompresor si de priceperea inginerilor de la Toyota Motorsport sa produca 200 CP si 240 Nm.
Agregatul pe benzina al unui Aygo de serie abia daca scoate 68 CP prapaditi, iar ca si cum asta nu ar fi fost indeajuns, cel lui Crazy este montat deasupra puntii spate, asupra careia, de altfel, isi si pravaleste cuplul!
Cireasa este pusa pe tort de masa proprie, cele 1.050 kg permitand inimii de metal din... portbagaj sa duca aceasta microbomba pana la o viteza maxima de aproape 205 km/h.
Nu este ceva iesit din comun, dar japonezii nu risca nimic chiar daca vorbim de o masina pe care, probabil, nu o vom vedea niciodata nici macar intr-o serie limitata: bosajele au fost intens modificate astfel incat sa adaposteasca setul de roti cu jante de 17 inch, ecartamentul a fost marit atat in fata, cat si in spate cu 2,5 cm, sistemul de racire a fost complet reproiectat si include un radiator din aluminiu cat toate zilele montat in zona frontala, suspensiile au fost preluate de la un model MR2, amortizoarele Tein ofera posibilitatea de a fi reglate, iar eleronul posterior este o portiune din cel folosit de masinile de curse din American Champ Car!
Categoric nu vom vedea masina asta in serie, dar poate ca entuziasmul cu care va fi primita ii va convinge pe japonezi ca, cateodata, ceva nebunie in plan real nu strica niciodata.