© 2024 Auto.ro
Asteptarea a luat sfarsit: noul MINI John Cooper Works va fi disponibil in curand in showroom-uri si va putea fi vazut pe sosele, pentru prima data dupa premiera mondiala ce a avut loc la Salonul Auto de la Geneva de anul acesta. MINI John Cooper Works mizeaza in lupta cu concurenta pe performantele noului motor cu patru cilindri, cu turbina cu dubla elice si injectie directa de benzina, care dezvolta 211 CP, in timp ce cuplul maxim atinge 260 Nm dar poate fi urcat prin Overboost, pentru scurt timp, la 280 Nm.
In acelasi timp, la numai cateva luni de la lansarea noului model al gamei, piata va consemna si debutul MINI John Cooper Works Clubman.
Transmisia si eficenta sasiului deriva direct de la modelul de curse MINI John Cooper Works CHALLENGE: jante de 17 toli din aliaj ultrausor, frane adaptate la noile performante, sistem special de evacuare, cutie de viteze manuala cu rapoarte modificate. De asemenea, noul motor se bazeaza pe cel al modelului MINI Cooper S, iar pistoanele, supapele, turbinele, sistemul de admisie si cel de evacuare sunt optimizate pentru motorsport, pentru un plus de putere si de cuplu. Se atinge, astfel, un prag de 132 cai-putere per litru de cilindree, iar motorul indeplineste normele Euro5 in ceea ce priveste emisiile de noxe.
Puterea este transmisa catre rotile fata, care beneficiaza de suspensii sport, cu reglaj specific fiecarui model. Puntea fata are suspensie tip McPherson cu arcuri, iar axul spate are brat central cu brate longitudinale din aluminiu. Optional se poate alege suspensia John Cooper Works, cu garda la sol redusa, servodirectie electromecanica, buton sport pentru a varia raspunsul acceleratiei si directiei.
Cele doua modele beneficiaza optional de DSC Dynamic Stability Control (Control Dinamic al Stabilitatii), ce include si DTC Dynamic Traction Control (Control Dinamic al Tractiunii) – unice, prin MINI John Cooper Works si MINI John Cooper Works Clubman, in segmentul automobilelor cu tractiune fata. De asemenea, este disponibila o gama larga de sisteme de siguranta activa: asistare a franarii si asistare la pornirea din rampa, sistem sport de frane cu ABS, Electronic Brake Force Distribution (EBFD/ distributie electronica a fortei de franare) si Cornering Brake Control (CBC/ control electronic al franarii in viraje). Placerea condusului este asigurata si de interventia individuala a franelor prin Differential Lock Control (control electronic al diferentialului blocant).
Dotarea standard cuprinde sase airbaguri, centuri de siguranta cu prindere in trei puncte pentru toate locurile, sistem de pretensionare a centurilor si limitare a fortei la locurile fata, avertizor pentru centuri, precum si sistem ISOFIX de prindere a scaunelor de copii la locurile spate.
Volanul cu trei spite imbracat in piele - dotare standard -, tapiseria tavanului in nuanta antracit, suprafetele interioare de culoare Piano Black si vitezometru specific modelului dau un aer sportiv interiorului.
Cele doua modele beneficiaza de sisteme audio si de navigatie, precum si de interfata pentru comunicare mobila, inclusiv optiunea de a integra Apple iPhone sau alte terminale Smartphone, in paralel cu utilizarea functiilor de comunicare si entertainment.
Modelele MINI John Cooper Works si MINI John Cooper Works Clubman vor fi produse la fabrica pe care marca britanica o detine in Oxford.
MINI John Cooper Works va porni in Romania de la un pret de baza de 24.280 Euro fara TVA, in timp ce versiunea Clubman porneste de la 25. 980 Euro fara TVA.