© 2024 Auto.ro
Dupa ani de promisiuni, autoritatile anuntau cu ceva timp in urma ca a fost adoptat studiul de fundamentare pentru proiectarea si construirea unei autostrazi de la Ploiesti la Brasov, care sa fie legata de actuala portiune de la Bucuresti la Ploiesti si care sa scoata majoritatea traficului de pe Valea Prahovei.
Acest tronson de drum, atat de asteptat de soferii romani, va fi realizat in parteneriat public-privat, ceea ce inseamna ca pentru a-l parcurge, acestia vor fi nevoiti sa plateasca o taxa de 6.3 euro + TVA pentru fiecare 100 de km parcursi, chiar daca platesc deja rovinieta.
Problema este ca si bucata de drum dintre Bucuresti si Ploiesti ar putea fi taxata, chiar de anul viitor. De ce este asta o problema? Inainte de toate pentru ca vorbim de un tronson de autostrada deja circulabil si realizat integral din bani publici.
Ministrul Transporturilor, Lucian Sova, a dat insa asigurari ca o astfel de taxa va fi introdusa doar dupa finalizarea constructiei autostrazii Ploiesti-Brasov, si dupa ce intreaga retea de autostrazi va ajunge la 1500 de kilometri.
"Acest lucru se poate intampla doar atunci cand acest santier va fi gata. Nu cred ca inainte de a avea 1500 de kilometri de autostrada functionala statul romana va adopta decizia de a schimba modelul de taxare," a declarat Sova intr-un interviu recent.
Mai mult decat atat, in ceea ce priveste plata a doua taxe (una de autostrada si rovinieta), legislatia europeana interzice taxarea drumurilor prin intermediul a doua taxe diferite.
"Se va lua o decizie la nivel politic, guvernamental, sa schimbam intregul sistem de taxare din Romania," a mai precizat ministrul.